Sayfalar

10 Eyl 2013

KIŞLIK HAZIRLIK ERİŞTE YAPIMI

 
Haydi bakalım .
Havalar hazır tekrar ısınmaya başlamışken eişte yapalım.
Canım arkadaşım Oya yani İzmirden Lezzetler'den aldım tarifi.
Vallahi hızır gibi yetişti oyacığım.
Yukarıdaki görüntüde hemen akşamında yapıldı :)

Tam tuttu ölçüler Oyacığım ellerine sağlık.
Hep yapmak istedim ama internette bulduğum ölçüler hep göz korkuttu .
Oyacığım 1 kg undan verince tarifi bunu yapmalıyım. Tutarsa istediğim gibi olursa bu ölçüyle devam ederim dedim .
Tarifi aynen vereceğim.
Tekrardan ellerine sağlık canım....
 

Malzemeler :

5 adet yumurta
1 kg tam buğday unu
1/2 çay bardağı irmik
1 su bardağı ılık süt
1/2 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tuz


 
Yapılışı :

Unun yarısını yoğurma kabının içine alın, tuz serpin ortasını havuz şeklinde açın. Ilık suyun içinde irmiği 5 dakika kadar bekletin, yumuşasın. Un havuzunun ortasına yumurtaları kırın, sulu irmiği, sütü ekleyin, parmak uçlarınızla karıştırın.
Kenarlardan un alarak karıştırmaya devam edin. Üzerine ayırdığınız undan ekleyerek çok sert olmayan bir hamur yoğurun. Üzerini temiz bir bezle örterek 30 dakika dinlendirin.



 
Kaç yumurta koyduysanız o kadar yada 1 fazlası bezeye ayırılıyor. Ben 6 beze yaptım.


 
Ben açarken :)

Hamur kurumaya giderken. Unlanmışım doğal olarak :)

 
Kurumaya çalışıyorlar çünkü yaptığım gün çok serin ve pusluydu hava :(
 
Her bezeyi az unlanmış tezgahta çok ince olmayacak şekilde yufkadan kalın açın.
 
 
Temiz bir örtü üzerine arada çevirerek kurutun Bu kurutma tam kurutma değil. Nemini hafif kaybedecek ama tuttuğunuzda kırılmayacak şekilde yapılmalı. Keskin bir bıçak yardımıyla 2 parmak genişliğinde şeritlere kesin.
 

 
Bu şeritleri üst üste koyarak kesme tahtasına alın,kibrit çöpü gibi ince ince kesin.
 
benimkiler kalın oldu ama bir dahakine daha ince yapacağım :)
 

 
Tüm işlemler bitince temiz bir örtü üzerine sererek havadar bir yerde arada karıştırarak kurutun. Arada karıştırın, ama eriştelerin kırılmamasına dikkat ederek..Kurutma işlemi duruma göre 2-3 gün sürelebilir. Kuruyan erişteleri temiz bir bez torba yada kavanozlarda saklayabilirsiniz.
 

 
Dediğim gibi hemen yaptım.
Arkadaşlarımın kahvaltıya geldikleri gün tam gün beraberdik.
Akşamda haşladım
 
ve muhtemelen 2 kere daha yapılacak şekilde kaldı.
İnanın 1 kilo unla bile çok bereketli oldu :)
Havalar tekrar soğumadan hemen yapın bence :)

 
Bu da  eriştenin yanında zeytin yağlı biber dolması :)


11 yorum:

  1. elıne emegıne sağlık kısın yemeye hazır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek kışa bir şey kalmadı da.
      Bugün yarın yeniden yapacağım . Hazır havalar yeniden açmışken :)

      Sil
  2. Ooo müthiş gözüküyorrr.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık. Muhteşem olmuş.. Bir daha ki yapışında erişteleri biraz daha ince kesersen tam olacak..:)) İlk kez yaptım demişsin ama hamur sofrası filan bende yok daha... Mutfak tezgahında açıyorum.. Bayıldım senin resmine.. Canım benim afiyetler olsun..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Kışlık erişte ilk kez yapıyorum . Yoksa malum makarna mantı bunların hepsi yapılıyor :)
      Ama gerçekten çok lezzetli olmuştu canum :)
      Yaptığım gün burada 1 haftadır havalar bozmuştu ve bayağı bir serinlemişti.
      Hamurlar tam istediğim gibi kuruma yapmadı kesimden önce.
      Keserken biraz yapıştılar o yüzdende biraz iri iri kesmek zorunda kaldım :)
      Sağol canım :)

      Sil
  4. vayy harikasn yaaa!ellerine sağlık.kendimi bildim bileli bizde yaparız.sadece yumurtasını daha fazla koyuyoruz.vede daha ince kesiyoruz.afiyet olsun canım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi benimki tam kurumadığı için kalın oldu :)
      Malum geçen hafta havalar serinlemişt.
      Ama seneye yapcanmı ??
      Hayır.
      Gerekli oldumu tazesini yapar hemen kullanırım :)

      Sil
  5. Bir kilo una kaç yumurta koyduniz

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar 1kg undan yaklaşık kaç kilo erişte çıkar?

    YanıtlaSil
  7. 5kilo undan kac kilogram eriş te cikar yaklaşık

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...