Sayfalar

18 Mar 2022

KAKAOLU ÇILGIN KEK


    Merhabalar. Karlı bir günden yine selamlar. Bu yıl kar'a doyduk, çok şükür.  Tabii aynı şeyi sokakta kalmış olan canlılar düşünmüyor muhtemelen. Allah herkese yardım etsin . 

    Bugün çok uzun zamandır yapmak istediğim bir keki denedim. Açıkçası hiç emin olamıyordum tariften üstelik pek çok yapan ve memnun olan varken :) Bazen bir şeyler bana çok engel oluyor ... 

    Neyse gelelim tarife. Ama daha önce bu tarifin en önemli özelliklerini belirtmem lazım bilmeyenler için. İçinde yumurta süt ve süt ürünleri yok ama buna rağmen tadı enfes ve kabarması muazzam.  Bir diğer özelliği ise karıştırması ve pişirmesi aynı kapta  yani bulaşık yok :)  Fotoğraflardan dokusunu görüyorsunuz zaten . Öncelikle tarifin orjinal sitesini merak edenler buradan gidebilir.



Tarif :

2 bardak un 
1,5 bardak şeker
1/2 bardak kakao
1,5 çay kaşığı karbonat
1 tutam tuz
1 paket vanilya şekeri
1,5 bardak su
1 bardaktan 2 parmak eksik sıvıyağ
1,5 çay kaşığı beyaz sirke

Yapılışı:

Fırını 175 C dereceye getirip ısınmasını sağlayın. Küçük kare borcam da bütün kuru malzemeleri karıştırın. En son kalan malzemeleri ekleyerek bir çatal yada küçük bir çırpma teli yardımı ile borcam da karıştırın. özellikle kenarlara dikkat edin un vs orada kalmasın. Karıştığından emin olunca fırına atın. 20-25 dakika da kontrollü pişirin ve bu mucize kekin tadına varın :)  




 

1 yorum:

  1. Ellerine saglik enfes olmus. En kısa zamanda ben de deneyeceğim.butce dostu aynı zamanda😇

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...