Sayfalar

7 Şub 2022

BANANA BREAD / MUZLU KEK



İyi akşamlar. 
Nasılsınız? İyisiniz inşallah . Havalar bol bol gelgitli bir kış yaşıyoruz yine. Kışı tam yaşayarak bahara girmeyi diliyorum diyerek bugünün konusuna geliyorum. 
    
    Konumuz Banana bread namı değer muzlu kek/muzlu ekmek. Ben daha sağlıklı versiyonu olan şekersiz halini yaptım. Ve biz çok sevdik. Bizim yemek konusunda fikrimiz daha açık ve hemen her şeyi tatmaya çalışıyoruz. Berfin yemeklerde biraz daha temkinli yaklaşıyor ama hamur işlerinde daha açık ve genelde içinde şeker olup olmaması onu zorlamıyor çünkü 3-4 yıl boyunca Berfin'in tatlılarını pekmez ve muzla giderdiğim için çok alışık. Merak ediyorsanız hemen tarife geçelim :)
 



 

Malzemeler :2 ezilmiş muz2 yumurta 2 kaşık hindistancevizi unu 2 kaşık badem unu 1 kaşık erimiş hindistancevizi yağı1/2 bardak sütÇay kaşığı ucu ile karbonat veya kabartma tozuBol tarçın Muskat rendesi (olmasa da olur ama harika kokuyor) 2 avuç iri doğranmış ceviz Muzları iyicene ezdim. Sonra içine yumurtaları, sütü ve yağı karıştırdım. Elde ettiğim sıvı karışıma diğer tüm kuru malzemeleri de karıştırdım. Kek kalıbına döktüm ve önceden ısıtılmış 160 derece fırında 45 dk kadar pişirdim. Bunu daha önce de yapmıştım. Badem unu kullanmamıştım. Bu miktar 28 cm çapında baton kek yada 18 çapında yuvarlak kalıba uygundur.Not: Hazırda Hindistancevizi ununuz yoksa bir kahve öğütücü ile hazırlamanız mümkün. Hindistan cevizi unu muhteşem bir su çekme özelliğine sahip. Mesela 1 su bardağı normal buğday unu 3 kaşık hindistancevizine eşdeğer.
Orjinal linki buraya ekliyorum TIK TIK
Umarım sizde yapınca beğenirsiniz :) AFİYET OLSUN

2 yorum:

  1. kek delisiyim yaa, muzlu yapmadıydım ki, muz ve çikolata, hayatta en sevdiğim iki şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapınca umarım beğenirsin Deep, içinde rafine şeker olmayınca pek ilgi çekmiyor :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...