Sayfalar

4 Şub 2022

AYAK TABANI

 


Merhabalar. 

    Nasılsınız? Bu aralar biraz sağlık sorunları ile uğraşıyorum. Basit şeyler ama ne kadar basit olursa olsun hastalanmadan sağlığımızın yada sağlıklı organımızın keyfini sürüp şükretmiyoruz. Bir kaç eğitim alıyorum ve bunlardan biri fiziksel olarak kendimizi tanımayı da içeriyor. 
    Kendimce öğrendiğim ve bana çok ilginç gelen konulardan biri şu. Zamanla ve özellikle hamilelikte ayaklar büyüyor!!! Hamileyken ayakların şişmesinden dolayı zaten ayakkabılar olmaz genelde ya bir büyük numara alınır yada terlik/sandalet giymeye başlarız. Bende nedense bunun nedenini merak etsem de araştırmış olsam da tam olarak aklıma yatan bir anlam bulamamıştım. 
    Bu eğitimde basit bir dille anlatılınca bende nedenini çok kolay anladım. Ve bunu kısmen geri döndürmek mümkünmüş :)

    Şimdi size basitçe nedenini anlatacağım. Ayaklarımız ve ayak tabanlarımız da kaslardan oluşur. tendonlar vs. de var ama o kadar ayrıntıya girmeyeceğim. Malum kaslar çalışmayınca sarkar yada kendini saldığı için genişler. Ayaklar da aynı şekilde düzgün bir şekilde çalışmazsa kaslar sarkar ve ayak tabanı yere yaklaşır ve zamanla düz taban yada taban düşüklüğü meydana gelir. Hamilelikte hormonlar ve ayak şişmeleri bunu daha da hızlandırır. Yani aslında ayaklar yukarıdan aşağıya kavislerini kaybedip düzleştiği için büyüyor. Bunu yaşlandıkça kısalmaya benzetebilirsiniz. Aslında kısalan biz değiliz zamanla omurlar birbirine yaklaşıyor ve bundan dolayı oluşan bir kısalma meydana geliyor.

    Peki ayak tabanı için ne yapabiliriz. Yapabileceğimiz bir çalışma var. Bunu süreli yapmaya başlarsak eminim büyük etkisini göreceğiz. Ben yeni başladım o yüzden %100 etkili diyerek garanti veremiyorum.

Öncelikle ayakta duruyoruz ayaklarımızı biraz açıyoruz rahat olmak için. Ayak parmaklarımızı açabildiğimiz kadar açıp yere bastırıyoruz ve ayak tabanımızı yukarı kaldırmaya çalışıyoruz. parmakların kapanmamasına dikkat edin. ve yukarı kasmaya devam edin. ilk başta zor gelecek yaptıkça kolaylaşacak. Haydi bakalım bütün gün yükümüzü taşıyan ayaklarımız güzellik yapalım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...