Sayfalar

11 Oca 2019

İSTEYEN HERKES EKMEK YAPABİLİR :)


Geçenlerde nohut mayası ile doğal yoğurt mayalama deneyimlerim oldu ve tabii başardım :)
Tabii ilk etapta oldukça sulu yoğurtlarınız oluyor o yüzden yoğurtları yada sularını biriktirmiş ve hamur yoğurmuştum. Yalnız nasıl bir akıl ile yoğurmaya başladıysam suyun bir miktarını alıp başka bir şey için kullanmak aklıma gelmedi ve tam tamına 5 kilo unu boca ettim :)
Hatta yetmiyordu da hala cıvık kıvamda iken 4 poşet derin dondurucuya attım ve pek çok tarifte kullandım. 





Bu arada ekşi maya'ya merak sardım ve videolara bakarken ekşi maya ekmeğinin kıvamını bu hamura benzettim. Ve hemen çıkartıp biraz çözülmesini bekledikten sonra kapaklı kaba koyup buzdolabına koydum ve yaklaşık 36 saat civarı dolapta mayalandı. Aslında anneme gittim o yüzden mayalanma süreci bu kadar fazla oldu ama iyi ki olmuş dedim tabii :)

Döküm tencerem olmadığı için Borcam tenceremi unladım ve hamuru içine koyup tekrar biraz üstünü unlayıp ikinci mayalanma işlemi için bıraktım ve fırına verdim. 160 derece yavaş yavaş pişirdim ve çok güzel oldu.

Demem o ki. Ekmek yapmak için illaki usta olmaya gerek yok. İlk denemeleriniz olmasa bile ki yine boşa gitmez corba yada tost yapmak için kullanırsınız bir şekilde tükenir . En azından sevdiklerinize daha sağlıklı ekmek yedirmiş olursunuz...




3 yorum:

  1. Annem de evde ekmek yapıyor ama böyle büyük olanı kesmek zor diye tek tek minik ekmekler yapıyor aklınızda bulunsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de aklıma geldi. Bir sonraki ekmek yapımında mutlaka öyle yapacağım :) Teşekkürler ....

      Sil
  2. Sağlıklı olması çok önemli.. Elinize saglik

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...