Sayfalar

2 Ara 2013

ISPANAK BORANİ





 
Günaydın...
Herkese iyi haftalar...
Pazartesi genelde benim en yoğun olduğum gün ..
Çünkü pazarımız var.
Ve malum pazara çıkılacaksa o gün her günden daha yoğundun :(
Neyse ....
Daha geçen hafta aldığım yarım kilo ıspanağı ne yapsam ne yapsam diye düşünürken hep aklımda börek vardı ama bu ara çok hamur işi yapıldı başka şekilde değerlendireyim dedim..
 
İnternette dolaşınca borani yapmaya karar verdim.
Pek çok blogda buna benzer tarifler vardı az kendime uyarladım...
Gayet başarılıydı ...


MALZEMELER:
1/2 kilo Ispanak
1/2 çay bardağı pilavlık bulguır
1 küçük soğan
zeytinyağı
tuz

ÜZERİ :
1 bardak yoğurt
2 diş sarımsak
tuz

SOS :
2 kaşık sıvı yağ
1 tatlı kaşığı salça
pul biber

YAPILIŞI :

Soğanı küçük küçük doğrayıp tavada zeytinyağı ile pembeleştiririz.
İçine yıkayıp doğradığımız ıspanakları ilave ederiz.
Bulguru yıkayıp ıspanakların üzerine ilave eder tuzunu ilave eder ve karıştırıp kapağını kapatırız.
Altını kısar ve ıspanak ve bulgurların pişmesini sağlarız.
Ispanak sulandığı için ilave suya gerek yok.
Ispanak pişince servis kabına alın.
Sarımsakları tuz ile ezip yoğurda ilave edin ve soğumuş ıspanak boraniye ilave edelim.
Küçük bir tavada yağ ve salçayı biraz yakalım ve onu da yoğurdun üzerine ilave edelim...
Afiyet olsun :)

10 yorum:

  1. canım ellerine sağlık... çok lezzetli gözüküyor ıspanağın her türlüsüne bayılırım :)

    YanıtlaSil
  2. On numara olmuş.Görüntüye göre benim yaptığım gibi olmuş.Afiyet olsun.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  3. ıspanağı yoğurtsuz dusunemıyorum zaten ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. çok severimmmmm! annem çok yapar özellikle.ama artık ıspanağı yoğurtla yemiyoruz.malum demiri aradan çıkarıyor yoğurt :) gerçi ıspanakta öyle efsanesindeki gibi pekde demir içermiyor ya :)) ellerine sağlık canımcım ve afiyet olsun.bak gördüm ve acıktım yine :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama yoğurtsuzda hiç lezzeti yok ki :(
      Anneciğinin de ellerine sağlık :)
      Dimi ama o zaman ıspanak yoğurt kombinine devam :)
      Hayt ben her daim açım :)

      Sil
  5. heyoooo yaparım ki bunu.
    hiç duymadım.
    kolaymış.
    bayıla bayıla yerim kii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bak sevindim :)
      Mutlaka yap .
      Ama yaptıktan sonra bizimlede paylaş :)
      Bizde bayıla bayıla yiyoz :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...