Sayfalar

1 Tem 2013

FOCACCİA YADA FOKAÇA

 
 
 
Nasıl güzel duruyor değilmi ???
Ah birde tatsanız inanın bana başka hiç bir şey yemek istemezsiniz.
Ben tarifi Yemek Bir Aşk adlı blogdan aldım.
Malzmeler hemen hemen evde bulunan malzemeler.
Öncelikle ekmek hakkında biraz bilgi vereyim size.
 
Adındanda anlaşılacağı üzere İtalyanların en popüler ve en sevilen ekmeklerinden biri.
Biraz bizim ramazan pidesine benziyor ama bunun içine konan malzemeler çok farklı.
 Orjinal hali mayalanan hamurun tepsiye yayılıp parmaklarımızla her yerine delik delmekle ve üzerine bol sızma zeytinyağı ve biberiye ile yapılıyor.
Ama siz daha farklı yapabilirsiniz. ben bir tanesini pizza şeklinde yaptım diğerini de ekmek şeklinde yaptım. Vallahi ikiside harika oldu. Daha önce yapmayan varsa malzemeleri olduğunda bir denesinler.

 
MALZEMELER:
500 gr un
1 çorba kaşığı maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı bal
1 su bardağı ılık süt
 
YAPILIŞI:
Bütün malzemelri yoğurup mayalanmaya bırakın. Bazen süt miktarı yeterli gelmeyebilir. Hiç önemli değil biraz daha süt ilavesi yapabilirsiniz bu arada kıvamı normal ekmek hamuru gibi olmuyor biraz daha sert oluyor.
Mayalandıktan sonra yapma işlemine geçiyoruz.

Bu arada ben 2 çeşit yaptım birini kepekli unla diğerini beyaz unla. Kepekli un ile yaptığımı mayalndıktan sonra bol sızma zeytinyağı döktüğüm kare küçük borcama yerleştirdim ve birazda orada kabarttıktan sonra fırına verdim. 150C de 15 dakika daha sonra 180C de kızarana kadar pişirdim . Ve inanılmaz lezzetli bir ekmek oldu.Onun resmide en altta.
Diğer hamurumu da mayalndıktan sonra 2 eşit parçaya böleriz. Ben küçük yuvarlak borcamda yaptım biraz kalın oldu. Bundan rahatsızlık duymazsanız ve sadece 2 kişi için yapacaksanız yeterli . Ama ben daha ince istiyorum derseniz biraz daha büyük bir borcam kullanabilir ve dilim miktarını arttırabilirsiniz.
Ne çok laf anlattım arada aman :)
Neyse borcamı yine bol sızma ile yağlıyorum. hiç yağlı olacak diye kormayın inanın hepsini emiyor :)
İlk hamurumu elimi yağladıktan sonra elime aldım ve elimle büyütmeye başladım. borcamın büyüklüğüne gelince borcama yaydım. üzerine biberiye, kekik, fesleğen ne isterseniz kuru yada taze yayın. onun üzerine ben kaşar rendesi koydum ve devam ettim biraz sucuk biraz ince kıyılmış yeşil biber ve domates :)  Sonra ikinci hamuru da borcam büyüklüğünde açtım ve üzerine kapatıp kenarlarını güzelce bastırdım.  Üst hamura da yine sızma zeytinyaği gezdirdim biber ve domates dizip biraz elimle hamura bastırdım. Yine biraz biberiye veya başka bir şey serpip. 150C fırında önce 15 dakika sonra 180C de üstü istediğiniz şekilde kızarana kadar tutun. Biraz ılınınca 4'e bölün ve afietle yiyin. İnanın normal pizza yemek bile istemeyeceksiniz. Ve malzemeler tamamen sizin hayal gücünüze almış. Peynir kaşar yoksa normal bir peynir bile olabilir. Neyse daha fazla uzatmayayım da hemen mutfağa girip hamuru yoğurun:)

Sağlıcakla kalın....

6 yorum:

  1. elıne sağlık gulaycım vallahı enfes olmus bugun bende deneyım elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi yap canım. İnan pişman olmazsın....

      Sil
  2. Vallahi maşallah Gülaycığım hiç boş durmuyorsun çok hamaratsın inan ki.. Tarifi hemen kaydediyorum içinde bal olması çok enteresan ilk defa deneyeceğim..
    Zaten yemek dedin mi duramam ki beenn..:))
    Ellerine sağlık canım arkadaşım.. Selam ve sevgilerle..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yapmadım be canım. Daha yorgunluğum çıkmadı :(
      Şu aralar bu tarz şeyler yapabilirmiyim bilmiyorum ...
      Bal son dönemlerde pek çok hamurda kullanılıyor ve inanılmaz lezzet katıyor.
      Dene canım arkadaşım inan çok beğeneceksin :)
      Teşekkürler bendende sevgiler selamlar...

      Sil
  3. benden de kocaman bir MAŞALLAH:)
    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimartıyorsunuz beni ama :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...