Sayfalar

4 Kas 2013

Okuma Şenliği Kış 2013 Okuma Listesi...

Günaydın....
Bir önceki postumda Kış Okuma Şenliğini tanıtmıştım. Ama merak edenler buradan orijinal yazıyı okuyabilir..
İnanın gece saat 1 i geçiyordu yattığımda. Bu sefer daha akıllı seçimler yapmak istedim.
Yani sırf okumak için yada okunup bitsin diye değil okumak istediğim için.
Hal böyle olunca da uzun araştırmalar yapmam gerekti...
Listem aşağıdaki gibi olacak. Belki ufak tefek değişiklikler olabilir...
Şimdiden herkese keyifli okumalar... 







1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Bizim ilk etkinlikten kazanmış olduğumuz kitaplar Altın Kitaplar Yayınevinden olduğu için zaten hazırdı...

Boynuzlar/Joe Hill/Altın Kitaplar Yayınevi/414 sayfa OKUNDU

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Bu konuda çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Hatta okunacak kitapların belli bir kısmı hep kütüphanden alınacak. Yakın olmasının avantajları. Şimdilik karar vermedim oraya gidince merak ettiğim kitabı alıp okuyacağım...

Michael Palmer/Beşinci Tüp/Martı Yayıncılık/472 sayfa OKUNDU

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Kızıl Tavşan/Tom Clancy/Epsilon Yayınları/629 sayfa OKUNDU

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Evet bu en sevdiğim kategori çünkü aldığım günden beri okunmayı bekleyen bir eser vardı...
Dedim ve yetiştiremeyeceğimi anlayınca başka kitap ile değiştirdim.

Margaret Weis-Tracy Hickman/ İthaki Yayınları/ 624 sayfa OKUNDU

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Bu kategoride 2 yazar var. İkisi arasında karar veremedim ama okursam şayet aklımdaki seçeneklerim şunlar...

Gabriel Garcia Marquez/Yüzyıllık Yalnızlık/Can Yayınları/464 sayfa OKUNDU

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Yazar Ayları kapsamında bir kitap okumak istiyorum ama daha karar vermedim..
Yaşar Kemal/Orhan Kemal/ Fakir Baykurt üçlemesinden biri olacak . Banada sürpriz olsun :)

Orhan Kemal/Eskici ve Oğulları/Everest/470 Sayfa OKUNDU

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Aslında Rus edebiyatı hiç okumadım sayılır ama öncelikle okumak istediğim 2 kitap var onlardan hiç birini okuyamazsam muhtemelen Rus edebiyatına döneceğim :)
Acaba mı derken çok sevdiğim İrlandalı yazar aklıma geldi.
Niçin akıl edemedim ki :)

Maeve Binchy / Aşk Mutfakta Pişer / Doğan Kitap / 517 Sayfa OKUNDU 

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Bu kategori benim favorim. Muhtemelen herkes yabancı yapımlardan aklında kalanları izleyecek :)
Ben bir değişiklik yapıp Türk Romanlarından Filme uyarlanmış bir eser seçeceğim :)

Reşat Nuri Güntekin/Çalıkuşu/İnkılap Kitapevi/554 sayfa OKUNDU

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
Taht Oyunlarının devamını okumaya karar verdim bu kategoride. Malum bol bol kış var sonuçta :)

George R. R. Martin/Ejderhaların Dansı I / Epsilon/606 sayfa OKUNDU

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.

Sevgili Pınar pek ilgi görmeyen kategori diye bahsetmiş ama bulmak o kadar zor ki. Kaynak gösteriyor bize sağolsun ama sonra kitapları temin edip okumak sorun oluyor.
Neyse dün geceki araştırmamın neticesinde hali hazırda 4 kitabım var...
Demişim ama fikrimi değiştirdim her zaman ki gibi ve okuduğum kitap
Goodreads yasaklı listesindeydi. Hindistanda filmi yasaklandı biliyorum ama kitap da yasakmıydı kıt İngilizcemle anlayamadım :)
Ben Goodreads in yalancısıyım :)

Stieg Larsson/Ejderha Dövmeli Kız/Pegasus/646 sayfa OKUNDU 

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Nutuk yada Tek Adam olacak :)
Yine her zamanki gibi değişti. ..

Lord Kinross/Atatürk Bir Milletin Yeniden Doğuşu/Altın Kıtaplar/592 sayfa OKUNDU

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.

Oğuz Atay / Tutunamayanlar / İletişim / 724 sayfa OKUNDU

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Tam 2 yıldır okunmayı bekliyor...

Walter Isaacson/Steve Jobs/Domingo/542 sayfaOKUNDU

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
1982 yılında öğrendim ve bu okuma şenliği bana bolca King okutacağa benziyor...

Stephen King/Azrail Koşuyor/Altın Kitaplar Yayınevi/384 sayfa OKUNDU

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Bu kategoride ise arkadaşımdan okumak için aldığım kitaplar tam uyuyor Yupiii....
Diye sevindim ama sayfa sayısını arttırmak için değiştirdim :)

Margaret Weis-Tracy Hickman/Ejder Kanadı (Ölüm Kapısı 1.Kitap)/ İthaki Yayınları/577 sayfa OKUNDU
Margaret Weis-Tracy Hickman/Ateş Denizi (Ölüm Kapısı 3.Kitap) /İthaki Yayınları/512 sayfa
OKUNDU
Margaret Weis-Tracy Hickman/Yılan Büyücüsü  (Ölüm Kapısı 4.Kitap) /İthaki Yayınları/552 sayfa OKUNDU

Okunan kitaplar

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Boynuzlar/Joe Hill/Altın Kitaplar Yayınevi/414 sayfa

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Michael Palmer/Beşinci Tüp/Martı Yayıncılık/472 sayfa

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Kızıl Tavşan/Tom Clancy/Epsilon Yayınları/629 sayfa

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara
Margaret Weis-Tracy Hickman/ İthaki Yayınları/ 624 sayfa

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Gabriel Garcia Marquez/Yüzyıllık Yalnızlık/Can Yayınları/464 sayfa 

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Orhan Kemal/Eskici ve Oğulları/Everest/470 Sayfa

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Maeve Binchy / Aşk Mutfakta Pişer / Doğan Kitap / 517 Sayfa 

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Reşat Nuri Güntekin/Çalıkuşu/İnkılap Kitapevi/541 sayfa

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
George R. R. Martin/Ejderhaların Dansı I / Epsilon/606 sayfa

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
 Stieg Larsson/Ejderha Dövmeli Kız/Pegasus/646 sayfa

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Lord Kinross/Atatürk Bir Milletin Yeniden Doğuşu/Altın Kitaplar/592 sayfa

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.
Oğuz Atay / Tutunamayanlar / İletişim / 724 sayfa

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Walter Isaacson/Steve Jobs/Domingo/542 sayfa

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
Stephen King/Azrail Koşuyor/Altın Kitaplar Yayınevi/384 sayfa

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Margaret Weis-Tracy Hickman/Ejder Kanadı (Ölüm Kapısı 1.Kitap)/ İthaki Yayınları/577 sayfa
Margaret Weis-Tracy Hickman/Ateş Denizi (Ölüm Kapısı 3.Kitap) /İthaki Yayınları/512 sayfa
Margaret Weis-Tracy Hickman/Yılan Büyücüsü  (Ölüm Kapısı 4.Kitap) /İthaki Yayınları/552 sayfa
Toplam puan ve sayfa sayısı :

300 puan

9266 sayfa



11 yorum:

  1. Emeğine sağlık. Liste sorunsuz. Bir de ben kendiminkini yapsam ah ah. Kategorileri oluştururken özellikle kütüphanemde ne var diye bakmadım. Haftasonu yaya yaya, çayımı kahvemi içerek, araştırarak seçip, seçim maceramla birlikte yayınlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek sayende araştırmacı okur olduk.
      Sayende yeni yazarlar yeni kültürler tanımak çok keyifli..
      Seninde listeni çok merak ediyorum. Kolay gelsin yazınıda merakla bekleyeceğim :)

      Sil
  2. maşallah.
    bir kitap delisi ve kurdu olarak severim böle listeleri.
    çalıkuşuna bugün başladım ben de.
    okumuştum.
    şimdi diziyle farkları anlamak için bi daa okuyom.
    :)

    YanıtlaSil
  3. listenizi çok beğendim. Keyifli okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. güzel liste :) keyifli okumalar...ben daha tamamlayamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Aman boş verin okudukça tamamlanır liste...
      Size de keyifli okumalar :)

      Sil
  5. gerçekten güzel bir liste olmuş, beğendim. Bende başvurmuştum etkinliği başlatan arkadaşın sayfasından, ya bu ara bloguna bakmıyor ya da sanırım çok geç kaldım katılmak için. :(

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...