Sayfalar

29 Haz 2013

GALETA UNLU TATLI YADA KIBRIS TATLISI ??




Günaydın. Tatlı bir günaydın. Bu tarifi çoktan yapmış arşivde unutmuşum. 3
gündür pek buralarda yoktum. İnanılmaz bir yoğunluktaydım. 3 gün arka arkaya çarşıda işlerim vardı bugün de misafirlerim var onlara hazırlık yapmaya çalıştım. Hazırlık derken temizlik faslını tam bitiremedim bile. Allah büyüktür yardım eder. Misafir dediğimde aslında babam, eniştem ve abim gelecek :) Ablam ve annem Didimdeler ee erkekler bekar kaldı . Abim zaten bekar ona koymuyorda diğerleri için zor tabiki. Bugün inşallah ben ağırlayacağım onları. Akşama hazırlıklara yavaş yavaş başlayacağım. Artık onu akşam paylaşırım sizlerle :)
Şimdi geçelim tarifimize.






MALZEMELER:
kek:
1 bardak galeta unu
4 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak sıvı yağ
1 çay bardağı dövülmüş ceviz içi
1/2 çay bardağı dövülmüş fındık içi
1 paket kabartma tozu

şerbet:
1 bardak su
1 bardak şeker

muhallebi:
1 kg. süt
1 bardaktan 1 parmak eksik mısır nişastası   1 bardaktan 1 parmak eksik buğday nişastası
1 bardak şeker
1 poşet krem şanti

YAPILIŞI:
kek:
Kek malzemelerini normal kek yapar gibi çırpar ve büyük kare borcam'a dökeriz. 180 derecede 20-25 dakika kontrollü pişiririz.

şerbet:
Su ve şeker tencereye konup ocağa alırız. karıştırarak şekerin erimesini sağlar ve ocağın altını kapatırız. Şerbeti kaynatmıyoruz buraya dikkat.

muhallebi:
Krem şanti dışındaki malzemelerin hepsini muhallebi pişiriri gibi pişiririz. Ilınınca içine krem şantiyi ilave edip 5 dakika çırparız.

Şimdi hepsini birleştirme zamanı ama önce bir püf vermek istiyorum. Muhallebideki nişasta çok önemli eğer sert bir muhallebi istiyorsanız yani tatlıyı kestiğinizde muhallebinin akmasını istemiyorsanız mısır nişastası kullanmalısınız. Ama yok akışkan olsun diyorsanız buğday nişastası kullanabilirsiniz. Biz burada mısır nişastamız olmadığı için buğday kullandık ve akışkan oldu.
Ah kafam neredeymiş bunu yazarken . Çok üzgünüm :(
Tam tersi olacak. Katı bir muhallebi için buğday nişastası akışkan bir muhallebi için mısır nişastası :)

Keki fırına verince şerbeti yapın ki soğusun. Kek pişip fırından çıktıktan sonra 5 dakika bekleyelim ve şerbetimizi dökelim. 1-2 saat beklerse tatlının şerbetini çekmesi ve soğuması daha güzel olur. Soğuyan tatlının üzerine yaptığımız muhallebiyi döküp soğutalım ağzını streç ile kapatalımki buzdolabın kokusu sinmesin . Şimdi dolapta 1 gece beklerse çok daha lezzetli olacak.
Şİmdiden afiyet olsun. Püf noktalarını uygulamayı unutmayın. Sağlıcakla kalın...

20 yorum:

  1. cok guzel duruyor bende denıyeceğım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. Gülaycığım tatlı ve pasta öyle çok severim ve yerim ki anlatamam.. Bu tarif inanılmaz güzel görünüyor ben yapabilir miyim acaba.. Zor gibi. Maşallah zahmetli işlerin altından iyi kalkıyorsun..:))
    Ben de Gülay arkadaşım kaç gündür nerelerde diyorum..
    Allah sağlık ile misafirlerine kavuştursun inşallah. Ellerinden öpüyorum selamlarımı ilet çok selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah bende severimde şekeri kesdikten sonra sanırım beynimde işi o kadar iyi bitirdimki zaman zaman canım çok çeksede çabuk atlatıyorum.
      Aslında hiç zor değil arkadaşım sadece ayrıntılı anlatmaya çalıştım kolay yapılsın diye. ama inan hiç zor değil. Aman sen neler yapıyorsun bunumu yapamayacaksın :)
      Ah inan o kadar çok yoruldumki anlatamam sizin postlarınıza bile çok zor baktım :) ama yorgunluk geçer o yüzden önemli değil.
      İnşallah canım. Aleyküm selam. Bende annenin ellerinden öperim sevgiler :)

      Sil
  3. denemek üzere kaydedildi:)ellerine sağlık canım süper görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. hiç yapmadığım bir tatalı ama çok lezzetli görünüyor.denemeli.bak şimdi görünce tatlı çekti canım:( bakalım dolapta neler var :)

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım.Çok sevdiğim bir tatlıdır kendileri çok güzel görünüyor tatlın aklıma düşürdün ilk fırsatta yapmalı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden afiyet olsun o zaman canım. Birde senin elinden çıkmış kıbıs tatlısını görelim. Merakla bekliyorum....

      Sil
  6. Evimde , hep bayat ekmekleri biriktirdiğim için, baya galeta unu bulunuyor. Ama tavukları bulamak dışında pek kullanamıyorum. Bu tarif çok işime yarayacak:)Tadı hangi tatlıya benziyor? Görüntü sanki ekmek tatlısı gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi nasl tarif etsem pek de şuna benziyor diyemeyeceğim :) Çok başka bir lezzet :)

      Sil
  7. görüntü nefis bu saatte nasıl canım çekti anlatamam :) yarın ilk iş deneyeceğim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerinize saglik cok güzel oldu tatlım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyip memnun kalmanıza çok sevindim Leyla hanım :)

      Sil
  9. Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
    Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. Kıbrıs Tatlısı Tarifi
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Gülay hanım evdeki galatelari çekip un yapsam olurmu

    YanıtlaSil
  11. Kekim ince oldu ne yapmliym

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...