Sayfalar

28 May 2013

SARIMSAK NASIL SAKLANIR ???


Tekrar merhaba ...
Arada püf noktası yada yararlı bilgiler paylaşmak lazım ama değilmi ????
 

pazrdan aldığım mis gibi taze sarımsak :)

Bu yöntemi yıllar ama yıllar önce bir Tv programında görmüştüm. 2 bayan sunuyordu programı biri yemekleri hazırlayıp yemeklerle ilgili püf noktaları verirken diğeri ise genel bilgiler ile bizi aydınlatıyordu :)
 
Bence o zaman için yemek programlarına bir öncü olmuştur.
 
Neyse yemekleri hazırlayan bayan sarımsakları saklamanın en güzel yolunun bu şekilde olduğunu söylerken doğruyu söylüyordu. Uzun zamandır ben de yapıyorum ve çok memnunum.
 
Mazemeler ve yapımı çok basit. Sarımsak, sıvı yağ ve bir kavanoz :)
 
Evet hepsi bu kadar . İşin en zahmetli tarafı sarmısakları ayıklamak :( Ama benim gibi televizyon izlerken yaparsanız nasıl bittiğini anlamazsınız.
 
Ben bu sefer pazardan aldığım ve evde kalmış kuru sarmısaklarımı kullandım. Güzelce soyduktan sonra yıkıyalım. Biraz kurumalarını sağlayalım. Sarımsakların hepsini alacak bir kavanoza sarımsakları koyalım. Üzerine sıvı yağ dökelim ve üstünün tamamen kaplanmasıı sağlayalım.

Ve işte bitmiş hali :) Uzun süre bu şekilde dayanıyor. Kullanmak istediğimiz zaman sarımsak ezicisine istediğiniz kadar sarımsağı koyup direk yemeğinizin yada köftenizin yada cacığınızın içine ezin :)

Burada yakından görünümü var. Hatta ben salatalarıma yada kısırlarıma sarımsağın yağından ilave ediyorum. Sarımsaklı yağ olmuş oldu :) Tabi yağ azaldıkça ilave etmeyi unutmayalım.
 
Afiyet olsun canlarım :)
 
NOT NOT NOT : Sağolsun Kedimin Hobi Defteri çok önemli bir ayrıntıyı fark etti ve hemen onu sizinle paylaşıyorum.  Ürünü yapdıktan sonra buzdolabında saklarsanız çok daha iyi olur. Hava sıcak malum her şey olabilir. Teşekkür ederim canım arkadaşım.
Arkadaşımın bloguna da buyrun . Bir tık uzağınız da sadece....

35 yorum:

  1. Gülay Hanım cidden harika bir fikir.
    Peki birşey soracağım bu şekilde yaptıktan sonra buzdolabında mı muhafaza edeceğiz yoksa mutfak rafında dursa da olur mu.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım :) Bak ben bunu yazdım sanıyordum en önemli bilgi bu. Buzdolabında muhafaze etmek en güzeli havalar iyice ısındı her şey olabilir dışarda :) Hemen yazıma da ekleyip düzelteyim. Sevgiler :)

      Sil
    2. Çok çok teşekkürler selam ve sevgiler..:))

      Sil
  2. Böyle paylaşımlar ne kadar faydalı oluyor, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Bu arada bende sizin bloga bir göz attım ne kadar güzel yerler gezmişsiniz. Ne güzel anlatmış ve ne güzel fotoğraflamışsınız. Takibe aldım sizi :)

      Sil
  3. Bu bilgiye çok ihtiyacım vardı süper oldu,sağol. Sizi izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hemen uğradım baktım bloguna bayıldım . ne güzel dekorasyon fikirleri onlar. Özellikle benim gibi zevksiz biri için ideal . Bu arada takibe aldım ve Tencerede Kahvaltılık Baharatlı Patates tarifini listeme ekledim. Yapınca yorumumu paylaşırım :)

      Sil
  4. bende aynen boyle saklıyorum cok pratık oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pratik de kelimemi canım. özellikle yağını koyduğum kısırların salataların tadına doyum olmuyor. tabi sarımsak ile arası iyi olanların :)

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bir iki kez yapmıştım, nedense benim sarımsakları acıdı ve kötü kokmaya başladı. Neyi yanlış yaptım acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzdolabında saklıyorsun değilmi canım...
      Birde ne olursa olsun çok uzun süre bekletince kimyasallar harekete geçmiş olabilir :)
      Kimyadan hiç anlamadığım için ancak bu kadar açıklayabildim.
      Ben 1 ay önce yaptım durdukça biraz daha keskinleşiyor doğal olarak :)

      Sil
  7. sarımsakları suda bekletirseniz daha çabuk soyarsınız

    YanıtlaSil
  8. Çok pratik ve bir bilgiymiş bizimle bu bilgiyi paylaştığın için çok teşekkürler,
    http://defoluhaber.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. bunu ben de yapıyorum .. Ben de buzdolabında saklıyorum .biz de ailece pek seferiz :))) sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel oluyor ama dimi :)Sevgiler benden :)

      Sil
  10. ben yapıyorum,çok da severek kullanıyorum içine biraz taze kekikle daha güzel oluyor

    YanıtlaSil
  11. Bu yontem belli bir sure icin harika cunku bir sure sonra sarmisaklar erimeye basliyor malesef :) Bir alternatof de kilitli torbalarda derin dondurucu da saklamak cikarip rendelemek :)

    YanıtlaSil
  12. AYDANUR DMİREL11 Haziran 2015 11:17

    Böyle faydalı bilgileri paylaşanlara minnetarım iyiki varsınız.

    YanıtlaSil
  13. AYDANUR DEMİREL11 Haziran 2015 11:18

    Faydalı bilgi için teşekkürler,iyiki varsınız.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba
    Dediginiz gibi yaptim. Ama kavanozu acinca hafif kopurme oldu ve baloncuklar cikti. Hala da ufak ufak cikiyor. Acaba bozuldu mu? Daha iki hafta oldu yapali. Zeytinyagi kullandim. Bir ara dolapta yag hafif donmus diye disari cikardim. O yuzden olabilir mi :) tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar....
      sıcaklardan dolayı dışarda çok dayanmıyor maalesef. dolapda ise zeytinyağından dolayı donmuştur. bir sarmısağı ezip tadına bakın tadında belirgin bir değişiklik yoksa bozulmamıştır ama bir an önce tüketmenizi tavsiye ederim.
      bu yöntem çok uzun vadeli kullanımdan ziyade kısa vadeli kullanım için çok daha ideal.
      birde yorumlarda okuduysanız bir arkadaş bir yöntem daha belirtmiş onu da deneyebilirsiniz isterseniz o daha uzun vadeli kullanım için...
      Bu yontem belli bir sure icin harika cunku bir sure sonra sarmisaklar erimeye basliyor malesef :) Bir alternatif de kilitli torbalarda derin dondurucu da saklamak cikarip rendelemek :)
      iyi günler...

      Sil
  15. Aynısını bende yaptım kavonozu açtıhımda çok fena kokuyordu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç döndüm kusura bakmayın. Ne kadar bekledi ve biraz fazla sıcakta kaldıysa kokusu ağırlaşmış olabilir.

      Sil
    2. Kesinlikle doğru. Aynı şey bende de oldu

      Sil
  16. Kesinlikle bu saklama şekli olabildiğince yanlış.En fazla 3 gün sonra bakteri üretmeye başlıyor asitleniyor ve dolayısıyla iğrenç kokmaya başlıyor. Gıda zehirlenmesine sebep. Denemeyin bile.

    YanıtlaSil
  17. Aslına bakarsanız sarımsak nasıl soyulur denildiğinde kolay bir şey gibi görünüyor. Ama gerektiği gibi yapılmazsa konulduğu yemekten tam tat alınmıyor. Bunu denemeden anlayamıyoruz ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  18. organik doğal üretim11 Ekim 2017 22:47

    Ülkemizdeki bütün doğal sarımsaklar doğadan toplanıp bir arada üretilmeli, devlet ve belediye desteğiyle tüm tarım ürünlerinde tohum ıslahı yapılmalı. Genetik Mühendisliği gelişmeli ki neyin doğal olup olmadığı araştırılıp uygulansın.

    YanıtlaSil
  19. Ben yaptım sirke gibi oldu iğrenç

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar, gülaycm bende seninkine çok benzer bir tarifle yapıyorum. Bunu da tavsiye ederim
    https://www.youtube.com/watch?v=Jmu59L7etuA

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...