Sayfalar

12 Oca 2022

Sigara Bırakma

      Günaydın. Evin işi biraz hafifledi kahvemi aldım elime ve yazı yazmak için kendime biraz zaman ayırmak istedim. 

    Daha önce yazdığım gibi yazacak çok şeyim var ama sıraya koymakta sıkıntı yaşıyorum :) O yüzden aklıma gelen ve geçen yılı kapatıp bu yıla girdiğim dönemdeki başarımı yazmak istedim. 

    Sigara... 

    Evet yazmak bile artık keyif vermiyor. Aslında içmek de hiç keyifli değildi. Benim stres için sığınağım olmuştu. Sinirlendiğim de aklıma gelen ilk şey hep o oldu. Uzun zamandır zaten bırakmak istiyorum. ki daha önce de 2 kere bırakmış ve daha sonra tekrar başladım. Günde 1 paket hatta zaman zaman daha da  fazla olabiliyordu. Kendime verdiğim zararın tabii ki farkındayım ama her şey her istediğimiz zaman olmuyor. Aylardır bırakmak istiyordum. 1 gün içmiyor sonra tekrar başlıyordum. Hatta en ufak bahane arıyordum içmek için. demek ki sonunda zamanı geldi ve bırakabildim. Yani öncelikle bırakmayı gerçekten istemeniz lazım. Neden bırakmak istediğiniz de kendinize sürekli hatırlatın. Bugün yada yarın bırakıyorum diye çok stres yapmayın. Biraz akışına bırakın (evet söylemesi çok kolay ) kendinizi kontrol edin. Şöyle ki çok içmek istiyorsanız tamam ama aman boş ver sonra içerim modundaysanız hemen başka bir şey yapın. içmek istemediğiniz de kendinizi içmeye zorlamayın. En önemli dönüm noktam bu oldu. İçmek istesem içeceğim zaman çok oldu ama 1 hafta içmemişken içmem dedim. daha önce 3 yada 4 gün içmeyip sinirlendiğim için paket alıp sonra o ilk nefeste defalarca pişmanlık yaşadım. Kendime o zamanlar çok kızdım ama olması gerekiyordu demek ki . 

    Kısaca bırakmak için stres yapmayın. Zaten içme sebebimiz stres birde bırakmak için kendimzi daha fazla kasmayalım. 

    Bırakmak isteme nedenimizi, bize verdiği rahatsızlığı sürekli tekrarlayıp bilinçaltına yerleştirin. 

    Vücudunuz yada beyniniz hazır olduğunda sizin yerinize bırakacak. 


Not: uzman değilim sadece kendi deneyimi mi paylaştım. Belki bir yardımım dokunur diye yazmak istedim :)

2 yorum:

  1. Bırakabilmenize sevindim. Birileri para kazanacak diye böyle zararlı ürünleri üretip yaydılar, sıkıntısını halk çekiyor. Herkesin tüm zararlı alışkanlıklardan kurtulması dileğiyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsınız. Evet ben zor kurtuldum umarım son olur ve herkes bir gün bırakır :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...