Sayfalar

12 Oca 2022

İleri Dönüşüm projelerim 1

     Merhabalar. Bugün hepimiz bir kar yağışı beklentisi içindeydik ama biz kar görmeyen kesimdeydik. Umarım en kısa zamanda biz de görürüz. 



    Evet başlıktan da anlaşılacağı üzere İleri dönüşüm yani upcycle için neler yapıyorum. Önce isterseniz ileri dönüşüm ne bunu öğrenelim. Geri dönüşümü biliyoruz her şeye geri dönüşüm diyoruz hatta ileri dönüşümler bile geri dönüşüm olarak adlandırılıyor.


    Atıkları azaltmak adına eşyaların hammaddelerinin yeniden kullanılabilir hale getiren geri dönüşüme alternatif yöntemlerden biri de ileri dönüşüm (upcycle). Upcycle (ileri dönüşüm) eskimiş ve artık kullanılmayan bir eşyanın, esas amacından farklı bir işlev kazandırarak tekrar kullanılmasına denir.


    Evet benim aslında yaptığım pek çok şey var. Ve bunları size sırası geldikçe anlatacağım. Bu işleme pandemi başında başladım. Evde Berfin den kalan çokça ağız bezleri vardı. Benim de sandıkta duran ve hiç kullanmadığım mendiller vardı. Kadın erkek bez mendiller. Ve ben bunları 2 yıldır peçete yerine kullanıyorum. 2 yıldır eve kağıt peçete almadım ve hem bütçeme hem de doğa için inanılmaz bir tasarruf yaptım. Bu benim kesinlikle gurur duyduğum bir konu. Onlar için bir bez çanta yaptım ve kirlendikçe çantada biriktiriyorum. Sofra bezleri ve mutfak bezi ve havluları ile beraber haftada 1 çamaşır makinasında yıkayıp kurutup tekrar ve tekrar kullanıyorum. 

    Şimdi hiç kağıt peçete kullanmıyor muyum sorusu akla gelebilir. Şöyle ki. Şayet yakın çevrem ve bu konuda benim gibi hassas arkadaşlarım varsa onlarda benim kullandığım peçeteleri kullanıyor. Onun dışında misafirlerime normal kağıt peçete kullanıyorum. 

    Bu fikir umarım sizler için de uygulanabilir bir fikir olur :)

2 yorum:

  1. Ağaçların kesilmemesi adına çok güzel düşünmüşsünüz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Çok teşekkür ederim. Fikir tam olarak bana ait değil ama yapmak bile beni mutlu ediyor.

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...