Sayfalar

3 Kas 2015

UFAKLIK SERÜVEN PEŞİNDE / OKUDUM 32-33-34


Çocuk kitapları. Berfin için almıştım ama dayanamadım ben okudum. Nasılsa onun okumasına daha çok var :)
Beğenerek okudum 3 kitabını. Eksik olan serüvenleri tamamlamak lazım. Kitabın yazarı Psikolog Tuncel Altınköprü. Çocuk kitapları arayanlar için güzel bir öneri. Üstelik biraz araştırdım ve kitap okumayı sevmeyen çocuklara bile kendini  okutturmayı başarmış bir seri :)


Ufaklık Serüven Peşinde
Tuncel Altınköprü
Çilek Kitaplar
Batık kente yolculuk 
160 sayfa
Ateş Kent'ten Kaçış
160 sayfa
Uzay'ın Tutsakları
160 sayfa

Afacan bir çocuk Ufaklık, aslında çok afacan değil sadece meraklı, yardımsever ve neyin neden olduğunu bulmak isteyen çok zeki bir çocuk.  Tabi Ufaklık yalnız mı ? Hayır ! kendi gibi harika arkadaşları ile muhteşem serüvenlere atılıyor.
Haydi gelin küçük dostlarımızı tanıyalım.
Ufaklık
Gerçek adı Ufuk’tur. Ailenin en küçüğü olduğu için herkes onu Ufaklık diye çağırır. On üç yaşında, üstün atletik özelliklere sahip serüven düşkünü bir gençtir. Bilim ve tekniğe delicesine tutkundur. Zekâ oyunlarında ve her türlü doğa sporunda son derece yeteneklidir. En büyük hobisi, kimsenin üstesinden gelemediği gizleri çözmektir.

Gizem:
On iki yaşında, konuşkan ve cana yakın bir kızdır. Almanya’da büyümüştür. Hiç görmediği annesini bulmak için Türkiye’ye gelince, yolları Ufaklık’la kesişmiştir. Bir erkek çocuk kadar cesur ve ataktır. Tehlikeli serüvenlere atılmaya bayılır, ama işler kötüye gittiğinde karşısındakini suçlamaktan da geri kalmaz.

Geveze:
Ufaklık’ın can yoldaşı, konuşkan mı konuşkan, Makao türü, çok renkli bir Amazon papağanıdır. Yetişkinler inanmasa da, her söyleneni anlar.

Minik:
Ufaklık tarafından denizci olarak eğitilmiş, bir aslan kadar yürekli, terrier türü küçük, beyaz bir köpektir.

Çita:
Gizem tarafından daha bebekken alınıp büyütülmüş, Makak türü, çok küçük ve ürkek bir maymun... Ama dostları söz konusu olduğunda bir goril kadar cesur ve saldırgan olmasını da bilir.

Deniz Kurdu:
Ufaklık’ın babası tarafından geliştirilmiş, klâsik yat görünümünde bir teknoloji harikasıdır. Hızlandığında, gövdesindeki kızaklar üzerinde yükselerek saatte yüz elli kilometrelik bir hıza erişebilir. Hatta bir helikoptere dönüşerek uçabilir. Mini bir denizaltıya ve sayılamayacak kadar çok teknolojik özelliğe sahiptir. Bunlardan biri de, gerektiğinde bir bilgisayar robotu olan DÂHİ tarafından yönetilebilmesidir.

2 yorum:

  1. Ya ne güzeller, geçen bir arkadaşımın birinci sınıfa başlayan kızına masal kitabı aldım. Aklımda ona vermeden okumak vardı. Çabuk geldikleri için mecbur okuyamadan verdim. Ama aklım kaldı:) Masallara falan bayılırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de önce biz okumalıyız. Ama alırken içeriğine dikkat etmek lazım. Hikayelere falan. İkimize de iyi okumalar :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...