Sayfalar

28 Eyl 2014

HASTANE ÇANTASINDA NELER OLMALI

Tekrar selam :)
Ben kendime sonrasında kullanmak için sırt çantası aldım. 
Bebekler için olan kol çantaları benim gibi arabası olmayan yada yürümeyi seven anneler için çok zor bir kullanım bence.
Bir tarafta çanta bir tarafta bebek ALlah kolaylık versin yani. 


Çantanızı hazırlamak için nerede doğum yapacağınız da önemli özel hastaneler bebek ve sizin için bazı şeyler tedarik ederken  devlet hastanesin de o tedarikler yok. 

BEBEK İÇİN:

Bebek için bebek bezi 15 tane koydum sezaryan olacağı için 2 gün kalınacak belki yetmez bile.
1 tane alt açma bezi, yenidoğan ıslak mendil. 
2 takım hastane çıkışı body çorap battaniye. 
Ben body biraz fazla aldım kakası bulaşır falan diye. 
Hastane çıkışlarının içine bodysini çorabını ve battaniyesini koydum ve buzdolabı poşetlerine koydum ki istediklerinde ne verecektim diye aranmim. 
Tülbent mendilleri , küçük havlusunu , bir penye yelek havalar malum soğuk olabilir diye. 
Port bebeyi yine yeğenim getirdi ama onu çıkacağımız gün belli olsun ki babası öyle getirsin. 

ANNE İÇİN:

Ben gecelik giymeyi sevmediğim için pijama aldım yanıma. 2 tane aldım ne olur ne olmaz diye. 
Önden düğmeli ki emzirmek kolay olsun. 
Sabahlık tercih etmedim devlet hastanesinde ziyaret saati harici ziyaret olmadığı için uzun bir hırka aldım dolaşırken gerekir diye. 
Hasta bezi, gece pedi,göğüs pedi,  iç çamaşırı , emzirme sütyeni, el havlusu, terlik, çorap.
Göğüs kremi, el kremi, diş fırçası ve macunu,  toka,şarj aletiniz, fotoğraf makinesi , kamera  v.s.
kağıt havlu , ıslak mendil, peçete ...
Yeğenim bana süt pompası getirmişti onu ve bir biberon koydum çantaya olurda süt gelmemek için direnirse hemen o işe girişecek. 
Spinal epidural olacağım için bazı kişilerde baş ağrısı olabiliyormuş bunu engellemek yada vücuttan atmak için kafein ve bol su tüketnmek lazımmış. 
Yanıma kettle ve kahve de aldım. Hani hiç bir şey almicam diyorsunuz ama inanın alıyorsunuz. 
Bu yanıma aldıklarımın ne kadarını kullanacağım yada kullanmayacağım onları artık eve geldikten sonra tekrar ele alırım.
Bebek ve size göre de değişir bence kullanacağınız şeyler.
İkram için ne sunacaksanız onları çantanıza koyun.
Benim hastanede şöyle bir avantajım var.  Ameliyat hemşiresi /Ebe benim çok sevdiğim bir ablam .
Ondan dolayı özellikle devlet hastanesinde yapmak istedim çünkü emin ellerde olacağım, tabi işin ekonomik yönü de var onu untmamak gerek.
Ameliyathane personeline de dağıtmak için lokum aldım. 
o kadar ilgilenecekler az bile ama ağızları tatlansın işimiz lokum gibi olsun :)
Dediğim gibi sadece ziyaret saatlerinde ziyaretçi geleceği için oda da tutmak için çikolata aldım.
Zaten benim akrabalarımın çoğu İstanbul da . Yakın akrabalardan gelecek olanlar muhtemelen ancak bayram sonrası gelebilir.
Eşimin ailesi çok kalabalık değil üstelik şansımıza benim de eşimin de burada ki birinci derece akrabaları hep yaşlı :))))
Hani hastaneye sadece doğum zamanı gelirler muhtemelen.
Allahtan ablam var. Şayet Didime taşınmasaaydı hiç düşünmezdim ama uzak mesafe olunca bugün ancak gelebildi.
Malum okullar açık ve bayrama kadar yeğenime izin aldı :(
Canım Allah herkese benim ablam gibi abla versin . Benim ikinci annem zaten. hakkını hiç ödeyemem.
Akşam otobüse bindi sabah 6 gibi geldi hiç uyumadan temizlik yaptı. Dönüşe hazır olsun diye.
Oradan anneme geçecek sabah tekrar gelecek falan filan. Sonrada hastane de kalacak bana ve kızıma bakacak tabii annemle beraber. Ananesi bırakmaz kızını . Ne de olsa annesinin adını taşıyacak.
Yani bu durumda canı çıkıp en çok yorulacak olan ablam.
Ama sağlıkla kucağımıza alalım da yorgunluk geçer ablamın dediği gibi.
Bu post çanta ile ilgili olacaktı bak laf nerelere geldi.
Sanırım benim heyecan tavan yaptı.
Tamam ben artık yazmayı bırakıyorum ...
Sağlıcakla kalın :)

8 yorum:

  1. ne heyecanlı mutlu gunler senı beklıyor allah kucağına alıp kokukusunu ıcıne cekmeyı nasıp etsın ınsallah

    YanıtlaSil
  2. ayy hazırlıklar başlamıışş :)hayırlısıyla kavuş yavruna inş :)

    YanıtlaSil
  3. Ben heyecanlandım simdi yaaa ;) ♥ ♥

    YanıtlaSil
  4. valizin içine koyup kaçırayım ben onu. :)

    YanıtlaSil
  5. Canim allah saglikli sihatli rahat bir dogum sonrasindada rahat bir dogum sonrasi versin ben sana bisey diyicektim gecelik almayi sevmem demissin ama internetten ve etrafimdan duydugum kadariyla ozellikle sezaryen de geceligin daha rahat ve iyi oldugunu yazmislar ama istersen bence ebe hemsireniz tanidik ona bir danis derim kendine iyi bak

    YanıtlaSil
  6. heyacanın bana da geçti gülaycığım. sanırım artık yavrun kucağınıza, evinize gelmiştir. hayırlısıyla bakmak büyütmek güzel günlerini görmek nasip olsun inşeAllah. sevgiler canım...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...