Sayfalar

23 Ara 2013

PARMAKSIZ ELDİVEN ANLATIMLI

 
Günaydın.
Yeni bir haftadan merhabalar.
Güzel bir hafta geçirmenizi diliyorum.
Ve uzun zamandır söz verdiğim eldivenin yapılışını size anlatacağım.
Hemen başlayalım...

 
MALZEMELER:
 
4 numara şiş
3 numara tığ
Angora yün (istediğiniz marka)
 
YAPILIŞI:
4 numaralı şişimize 50 ilmek alırız ve 19 sıra öreriz.
20. sıraya geldik mi keseriz.
 
 
Kenarını yün iğnesi yada etamin iğnesi ile birleştiririz.

 
3 numaralı tığımız ile birleştirme yerinden bir ilmeğe 3 tane 3 lü trabzan yapar sonra 2 zincir sonra yine 3 tane 3 lü trabzan yaparız. Sonra 5 ilmek sayar ve 5. ilmeğe tekrar 3 tane 3 lü trabzan 2 zinzcir 3 tane 3 lü trabzan yapar ve bu şekilde tam 5 sıra öreriz.

 
Evet 5 sıra ördük şimdi geldi baş parmak kısmını yapmaya. Burası biraz karışık olabilir ama anlayamazsanız sorun daha ayrıntılı anlatmaya çalışırım.
Beşinci sırayı birleştirdikten sonra örneğin içini çevirir ve bir örnek ters istikamete trabzanlara birer sık iğne zincirde ise üç sık iğne öreriz. sonra eldiveni düz tarafına çevirir ve tekrar sık iğnenin üzerinden sık iğne yaparız. Bir örneği sık iğne yaptık şimdi ikinci örneğin de üzerinden sık iğne yaparız ve böylece parmak kısmı kısmen bitmiş olur. 

 
 
Sonra sık iğne yaptığımız 2 örneği bu şekilde birleştirir ve biraz bol bir sık iğne yaparız.
Sonra tekrar örmeye devam ederiz. Ve yine 5 sıra öreriz.
 
 
Şİmdi geldi son sırayı örmeye.
5 sıra daha ördükten sonra parmak kısmında yaptığımız gibi tüm son sıranın üstüne sık iğne yaparız.
İpimizi keser ve saklarız. Sonra da büyük bir zevkle giyeriz.
 


16 yorum:

  1. Ben çok beğendim ve kolay da geldi. Baş parmak kısmını da deneyeceğim uğraşınca bir şekilde çıkacak nasılsa :) Senden ricam parmak kısmının yakın çekilmiş birkaç fotoğrafını da ekler misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yap sök ile uğraşma iplik çok zor sökülüyor zaten.
      Bir iki gün içinde videolu anlatım yapacağım ordan daha rahat anlarsın...

      Sil
  2. bak bu cok ıyı oldu bende deneyeceğım eemeğıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam canım. Takılırsan videolu post hazırlıcam :)

      Sil
  3. Çok güzel bir eldiven olmuş Emeğinize sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  4. valla gayet açıklayıcı olmuş çok güzel anlatmışsın gülayım.ben bile cesaret edebilirim örmeye :) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sağol canım. Ama sen yorma böyle şeylerle kendini. Senin yapman gereken daha mühim projelerin var... Çok öpüyorum..

      Sil
  5. ben de bu ara çok yapıyorum parmaksız eldivenlerden yeni yıl hediyesi olarak iş yerimdeki arkadaşlara..çok hoş olmuş anlatımında öyle cnm sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana zaten kimse yetişemez canım. çok sağol canım :)

      Sil
  6. Eline koluna sağlık. Çok güzel görünüyorlar ve epey emek vermişsiniz belli.

    YanıtlaSil
  7. gülaycığım ..benim tam ihtıyacım vardı.örgüyü çok severim. bende başlıyacağım.inan görünce sevindim.ellerine sağlık...sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa çok sevindim Emelciğim. teşekkürler .
      seninde ellerine sağlık şimdiden :)

      Sil
  8. Ben bunu kaçırmışım. Pek keyifli olmuş. Fulya'lara yaptığın eldivenlerdi, değil mi? Güle güle giysinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım o eldivenler :)
      İnşallah giyerler severek :)

      Sil
  9. ay burada varmış tarifiiiii :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...