Sayfalar

5 Tem 2013

Tavuk Taşlık Kavurma

Selam...
Aranızda pek çok kişi ağzını buruşturdu kesin .
Ama ben seviyorum özellikle bu tarif inanılmaz güzel oldu. İnanın etten güzel oldu.
Tarifi buradan aldım çok ufak değişiklikler yaptım. Çok ama çok güzel oldu...
Bu arada ben etsiz bir hayat sürdüremeyeceğimi anladım. Daha doğrusu tavuksuz. Eti çok aramıyorum ne yalan söylim ama olursa asla yok demem :) ama tavuk yok böyle bir şey .
Tatlı krizi tutar gibi tavuk krizim tutuyor .Allahtan her zaman evde olur.Anneciğimden alışkanlık. Annemlerin orada ufak bir bakkal var başka bir şey yok . Alışveriş yapmak için ya Herekeye yada Yarımcaya gideceksin . O da araba ile 10 dakika. Durum böyle olunca her şeyi toptan almaya alıştık. Sandık tipi kocaman derin dondurucu var artık gerisini siz tahmin edin.
Eşimi de alıştırdım artık. İlk evlendiğimizde bir şey al dediğimde ya 1 tane alırdı yada en ufak boyundan alırdı. Şİmdi benden daha bol. Canım kocacığım benim :)
O yüzden benimde illaki buzluğumda mutlaka tavuk olur. ya haşlarım ki çabuk olsun yada donlu donlu teflon tavaya koyar kapağını kapatır pişiririm. Öylede çok lezzetli olur :)
İşte böyle bir sevda bu tavuk ile aramdaki. Haydi şimdi de tarif gelsin....

MALZEMELER:
  • Yarım kilo tavuk taşlık
  • Sıvı yağ
  • Tuz
  • Pul biber
  • Kekik
  • Karabiber
  • 1 soğan
  • 1-2 domates
  • 2 bardak su
YAPILIŞI :
Önce taşlıkları çok güzel yıkıyoruz. Üzerinde hiç kir kalmaması için elimizle ovuşturarak yıkıyoruz. Bunları minik minik kesiyoruz. Düdüklü tencereye koyup 2 su bardağı kadar su, 4-5- çorba kaşığı sıvı yağ ve tuz ekleyip 20 dakika pişiriyoruz. Tencereyi kapatınca bir tavaya alıp suyunu çekene kadar kavuruyoruz. Suyu ilk başta fazla gelebilir ama çekiyor hepsini.Bu aşamada isterseniz biraz da tereyağı ekleyebilirsiniz.. 1 adet soğanı yemeklik doğrayıp ilave ederiz. Domatesimizi kabuğu inceyse doğrar yada rendeler yada rondo da püre haline getiririz.Soğanlar yumuşayınca baharatlarla tatlandırıp servis ederiz.
Eşimle çok beğendik lokum gibi olmuştu o bildiğimiz sertlik gitmişti.
 Düdüklü tencere kullanmak istemiyorum derseniz tavada suyunu çektikçe su ekleyerek 1 saat kadar pişiriyoruz.

25 yorum:

  1. bak hıc yapmamıstım bu yemekten elıne sağlık yenı bır sey oğrendım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BİR DENE AMA KİMSEYE DE NE OLDUĞUNU SÖYLEME ETTEN AYIRAMAYACAKLAR. üSTELİK BU MİKTARLA PİLAVIN YANINA 2 KİŞİLİK SERVİS ANCAK ÇIKIYOR. HANİ AZ OLSUN DERSEN...
      SEVGİLER....

      Sil
  2. GÜLAYCIM HİÇ YAPMADIĞIM BİR YEMEK AMA GÖRÜNÜŞ ÇOK GÜZEL..ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  3. Canım bende hiç yemedim ve tavukla aramızda hiç sevda filan yok.:)) Ben sana afiyetler olsun diyeyim.. Hayırlı cumalar canım..

    YanıtlaSil
  4. Benim çocukken en sevdiğim yemeklerden biriydi taşlık, taşlığın tavuğa ait olduğunu bile bilmeden yıllarca yemiştim :) Kendim hiç pişirmedim bugüne kadar, bu tarifi bir deneyeyim bakalım, eşime ne olduğunu söylemeden pişirsem daha iyi olur sanırım :)) Ellerinize sağlık bu arada, nefis görünüyor! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. inanın bunu yaptıktan sonra baika şekilde yapmak bile istemeyeceksiniz...

      Sil
  5. O kadar çok severim ki taşlık.. Evde de çok sık yeriz..:))
    Vallahi ben hem etsiz he de tavuksuz bir hayat asla düşünemiyorum..
    Ellerine sağlık Gülaycığım.. Hayırlı Cumalar diliyorum..:))

    YanıtlaSil
  6. Taşlık Tavuğun neresi oluyor cici:) Ben benim kedişlere alıyorum bu ara ama neresini yediriyorum bilmiyorum:) Pişerken güzel kokuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım mide. Yani içinden çıkanları görmüştüm bana mide gibi geldi. Ama çok lezzetli oluyor.

      Sil
  7. mide degil canım midesıne kursak deniyo bu tavuklar yumurtasının kabugu sert olsun dıye tas yıyorlar yedıklerı taslar da taslıkta bırıkıyor ondan adına taslık denır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hım :))) iyiki sanırım demişim. Çok teşekkür ederim bilgi için.

      Sil
  8. Vallahi bir kümes dolusu tavuk olsa her gün yerim bıkmam.Dediğin gibi biraz arayı açtığımda benim de tavuk krizlerim tutar.Taşlık hiç yapmadım denemedim aklımda olsun sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  9. Pınar Güzel4 Nisan 2016 10:49

    bende tarifinize göre denedim çok da beğendik eşimle . ellerinize sağlık . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Sizinde ellerinize sağlık ve afiyet olsun :)

      Sil
  10. Süper bişey ya

    YanıtlaSil
  11. Eşim ben bilmeden alıp gelmiş ben daha önce hiç yapmadım ve yemedim de eşime farkettirmeden internetten baktım bu tarifi yaptım mükemmel,şahane bi lezzeti var eşim ve ben cok begendik teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun. Buranın amacı bu zaten birbirimizden bir şeyler öğrenmek . Sağlıcakla kalın.

      Sil
  12. tencerede kısık ateşte mi pişiricez ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç cevapladığım için üzgünüm. Kaynadıktan sonra kısık ateşte suyunu çektikçe azar azar su ilavesiye 1 saat pişiyor. Pişme süresi artabilìrde, kontrol eteniz gerek. koay gelsin...

      Sil
  13. Hemen almaya gidiyorum iftara yetiştireyim tarif için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  14. Hemen almaya gidiyorum iftara yetiştireyim tarif için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  15. Her seferinde bu tarifle yapıyorum lokum gibi oluyor eşim bayılıyor tarif için çok teşekkür ederim 😇♥️

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...