Sayfalar

18 Nis 2018

HER ŞEY İÇİNDE POGAÇASI






Merhabalar...

Yaz iyice yüzünü gösterdi. Tamam tamam arada soğuklar olmuyor değil ama henüz Nisan ayındayız. Geliyor sıcaklar :( Benim gibi sıcaklarla çok aranız yoksa çok iyi bir şey değil bu.
Neyse havalar güzel tabii dışarıya daha çok çıkma vakti. Ki bu da benim çok sevdiğim bir şey değil. Sanırım yıllara çalışmış olmaktan dolayı evden çıkmak artık benim için zevkten çok yorgunluk. Çok sevdiğim insanlarla vakit geçirince farklı ama alışveriş merkezi v.s. gezmek benim için tam bir işkence. Yeşil alanlar bir dereceye kadar daha katlanılır. Birde çocuğunuz varsa ve çok yakınlarınızda bol yeşil alan varsa çocukları bunlarla doyurmak lazım. Hem yeşile doyurmak hemde karın doyurmak lazım. Hazır yada paketli gıdalara benim gibi sıcak bakmıyorsanız o zaman bu tarif tam size göre.




Her Şey İçinde Poğçası


  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket yumuşamış margarin yada tereyağı (250 gr.)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 paket maya
  • 300 gr beyaz peynir ( yada siz ne kullanmak istiyorsanız)
  • maydanoz/ dereotu
  • 1 yumurta ( Beyazı içine Sarısı üstüne)
  • Alabildiği kadar un
  • tuz

Beyaz peyniri peynirci den Kırık Peynir olarak alıyorum. Bazen çok kaliteli peynirler denk geliyor. Yada tabakta kalan peynirleri bir kaba koyup buzlukta biriktirip kullanabilirsiniz. yada lor, çökelek bile kullanabilirsiniz.
Beyaz peyniri bir miktar un ile eziyoruz. Kalan malzemeleri ilave ediyor ve unu kontrollü ilave edip yoğuruyoruz. Kulak memesi kıvamında yada biraz daha cıvık bir hamur olabilir. Mayalamaya bırakıp, mayalandıktan sonra pastane poğaçası katlar gibi katlayıp üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derece de ( tercihim fanlı) üstü kızarana kadar pişirin. 
Yumuşacık çok kolay ve nefis bir poğaça. 2 tepsi çıkıyor bu malzemeden. Bir tepsisini biraz soğuduktan sonra poşetleyip derin dondurucuya atıyorum. Yoksa kalmaz :)



2 yorum:

  1. Diyette olduğum için şu an sadece okuyup fotoğraflara bakmakla yetiniyorum. 5-6 kilo vereyim, tam buğday unuyla deneyeceğim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bende pişince kahvaltı da 2 tane yedim kalanları eşim ve kızım yiyecek. Benimde kilo konusunda bir silkelenmem lazım. Bir solukta o kiloları vermenizi dilerim😍

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...