Sayfalar

11 Ara 2015

BLW / BAL KABAĞI ÇORBASI


Günaydınlar....
Havalar artık yavaş yavaş, kış geldi diyor. 
Peki bu soğuk kış günlerinde en iyi ne gider. 
Tabi ki çorba....
Bir kaç hafta önce pazara çıktığımda köylü amcalardan çorbalık kabak almıştım.  Bir türlü pişiremediğim için ikiye bölüp derin dondurucuya atmıştım. 
Geçenlerde elime geçti bir tanesini yapayım dedim. Eni topu 250-300 gr. 
Annem bendeydi, babamda kemoterapi dönüşü gelmişti. bebekler, yaşlılar ve hastalar olunca şifalı şeyler hep ön planda tutuluyor.


Vallahi biz beğendik. Berfin bayıla bayıla yedi. 
Net ölçü yok. Göz kararı yapıldı çünkü :)

Bal kabağı çorbası

250-300 gr. kadar çorbalık bal kabağı
1 soğan
1 havuç
1 küçük patates
tavuk suyu/sebze suyu
tuz
karabiber
toz zerdeçal
süt

 Tavuk yada sebze suyunu tencereye alalım. İçine bal kabağını, havucu, patatesi ve soğanı bölerek ilave edelim ve pişmesi için ocağa alalım. O yavaş yavaş pişip güzelce özdeşleşecek. Gerekirse su ilave edebilirsiniz. İyice yumuşadıktan sonra ocağın altını kapatıp, el blendır'ı ile ezelim. Ezilince hem kabaktan hem de patatesten dolayı yoğunlaşacak. Tekrar ocağa alalım tuz, karabiber ilave edelim. Ben bal kabağına karabiberi çok yakıştırıyorum. Çay kaşığının ucu ile toz zerdeçal koyalım. Tabi yok yada sevmiyorsanız ilave etmezsiniz. Güzelce karıştırıp tadına bakın. Sonra yavaş yavaş süt ilave edelim. Bu kabak ölçüsüne göre hemen hemen 1 çay bardağı süt koydum. Ama siz kendi damak tadınıza göre ilave edebilirsiniz. Bir iki taşım daha kaynadıktan sonra mis gibi şifa dolu çorbanız hazırdır...
Afiyet olsun.... 


13 yorum:

  1. Halloween kabaklarim duruyor degerlendireyim ben de. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berfin ve ben bayıla bayıla yedik. inşallah sende seversin :)

      Sil
  2. Sizi takibe alıyorum sevgiler yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle ben de beklerim

    YanıtlaSil
  3. tadını merak etmiyor değilim doğrusu, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Oh bu da mis mis ♥ Denemek lazım; çok güzel görünüyor; biraz da maydanoz koyulsa nasl olur üzerine ???

    Babacığınıza da büyük geçmiş olsun; sağlıkla, keyifle çook uzun yıllar birlikte olun İnşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin için teşekkür ederim Nurdan :)
      Ya maydonoz aslında benimde aklımdaydı ama ben maydonoz ayıklayıp yıkamayı hiç sevmem :) Genelde anneme söylerim, sağolsun bahçeden toplar ayıklar öyle getirir bana . El altında yoktu . ama aklımda bir dahakine :)

      Sil
  5. Geçmiş olsun canım. İnşAllah, baban şifa bulur. Zerdeçal koymakla iyi yapmışsın. Berfin'e kuvvet verecek. İkinizide çok öpüyorummm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol can arkadaşım :) Zerdeçal bu aralar pek çok yemeğe eser miktarda olsa atıyorum. Bal kabağına da çok yakıştı :)
      Bizde öpüyoruz :)

      Sil
  6. Her kabaktan olmaz mı acaba? Belirli bir türden mi oluyor. Hiç denemedim şimdiye kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabi neden olmasın. Ama şu anda bal kabağı zamanı olduğu için bal kabağı ile yaptım. ama yazın normal yeşil kabak ile yapıyorum ... ama ne yalan söylim bu daha güzel oluyor :)

      Sil
    2. Bu bal kabaklarının da türleri oluyor ya onu kast etmiştim. :)

      Biz de böreğini yaparız bazen. Rendeleyip şekerle karıştırıyoruz. Yine tatlı oluyor tabii. Bal kabağını genelde tatlı olarak kullandığımızdan çorbası ilginç geldi. Denemeyi düşünüyorum bir gün.

      Sil
    3. Afedersin :) Ben bir tatlısı yapılanı birde çorba yapılanı biliyorum. O da zaten pazrda aköylü amcalar, teyzeler var, onlara söylüyorum sağolsunlar veriyorlar.
      AY böreğini bilmemmi. Bayılırım. Bir dönem kursa gitmiştim. Hepimiz evden bişiler getirip ortak yerdik. Bir arkadaş kışın hep bal kabaklı börek getiridi. Hiç yememiştim bizim memleket'te bilinmez bal kabağı. Ama işin ilginç yanı hiç bir arkadaş yemiyor. Bir gün karnım çok aç ve sadece gariban börek var. Mecbur edim . AH o güne kadar yenmemiş börekler için nasıl üzüldüm anlatamam. Kursa gittiğim yerde Manav'lar çoğunluktaydı, arkadaşda Manav'dı. Üstelik annesi el açması yufka ile kuzine'de pişiriyordu o börekleri.
      Denersen şayet az bir miktar ile yap.

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...