Sayfalar

8 Haz 2013

YENİ İKEA SEPETİMİN BAŞLANGICI


İyi akşamlar. Bu aralar o kadar keyişfsiz o kadar halsizimki. Bendenmi kaynaklanıyor yoksa güzel ülkemin bu ruh hali banamı yansıyor bir karar veremedim.  İnanmıyacaksınız yaptığım yemeklerin bile tadı tuzu yok.
Bu haldeyken doğal olarak pek birşey yapılamıyor ama ben meydanlara inemediğim için evde pinekleyip bir şeyler yapma ile yapmama arasında gidip gelirken. Haliyle boş durulmuyor yoksa hepden kafayı sıyıracağım. Daha önce burada bitirdiğim sepetimin  makrome ipi ile İKEA sepeti yapacaktım.


Ve tabikide başladım. o kadar birikmiş yazılar varki anlatamam bugün yeni başlanmış yarın bitmiş halini sizinle paylaşacağım.
Şİmdi nasıl yaptım ben daha önce başka bir şey yapmak için kilo işi makrome ipi almıştım. Kullandığım tığ numarası 2,5 daha sıkı olsun diye bu numarayı kullandım. Zaten evde bu ve 4,5 vardı . Yine en uygunu bu . Bir ara size tığımı resimleyeyim de gülün. Almanyadan gelirken yanımızda getirdiğimiz emektar tığımız tabi herşey de olduğu gibi çapulculuk yapıp :) annemden kaptım. Düşünün eylülde tam 27 sene olacak ki belki çok daha önce alınmıştır. Neyse 5 zincir çektim ( aslında orta kısmı zincir çekilmeden yapıldığıında daha muntazam olan bir yöntem var ama bu ip çok sert olduğu için zincir çektim.
zincire sığabildiği kadar sık iğne yaptım: danteli çok güzel yaparım ama sık iğnede sıra bitirip üst sıraya çıkmayı beceremedim zaten kafa bir dünya uğraşmadım dönerek çıktım. İlk sırada her deliğe battım. Daha sonra 1 tek 1 çift şeklinde yaptım. Sonrasında elimle yoklaya yoklaya kafama göre arttırdım. Eminim bunu düz tapmanın yöntemi vardır bilen arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. Şimdilik bu şekilde istediğiniz büyüklüğe kadar getirin. Yalnız parmaklarınızın ağrımasına hazır olun. Çok çabuk örülüyor ama sert bir doku olduğundan zor çok zor örülüyor. Şimdilik bu kadar bitmiş hali yarın.
Sağlıcakla kalın canlarım....

7 yorum:

  1. Canım kolay gelsin. Bende sıkıntıdan renkli merserizelerle laptop çantası örmeye başladım.. İnşallah bitince (biterse) paylaşırım bende.. Kolay gelsin. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım . aslında bitti de paylaşım yapmayınca birikti. yarında bitmi şhalini yayınlarım. seninde laptop çantanı merakla bekliyorum. sevgiler...

      Sil
  2. İnanılmaz güzel oluyor Gülaycığım.. Ben örme sepetlere bayılıyorum biliyorsun.. Ama hiç makrome ipinden denemedim. Bir de sık iğne örerek hiç yapmadım..:)) Ama seninkini pek beğendim vallahi imrendim ben de bir denemek istiyorum..:))
    Bu arada kelime haznemize yeni giren kelime ''Çapulcu''..:))
    Hepimizde birazcık çapulculuk var demek ki..:))
    Çok çok selam ve sevgilerimi gönderiyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım. yarın bitmişini yayınlayacağım o daha da hoşuna gidecek :) sık iğne yapmak kolay dediğim gibi ipden dolayı biraz zorlanıyorsun o kadar. birde yaparken taban tam öyle tabak gibi dümdüz olmayabiliyor ama duruşuna bir zararı yok o yüzden örmek isteyenler endişe etmesin.
      canım arkadaşım hemen başla derim. ben 2 günde bitirdim :) ama seninki daha güzel olur. sen ir süsler püslersin birde :)
      aynen ben doğuşdan çapulcuyum zaten.
      sevgiler selamlar benden canım...

      Sil
  3. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Bu örgü sepetler tam benim banyoma göre. bayıldımmm. Ellerinize sağlık. Yapmayı çok isterim. İnşallah üstesinden gelirim :))))
    Bu arada sizi izlemeye aldım, bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşebilmeyi diliyorum,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz o zaman. bende hemen sizin blogu ziyeret ettim ve izlemeye aldım. İnan çok kolay yapımı sepetlerin takıldığın yer olursa seve seve yardım ederim.
      sevgiler...

      Sil
  4. Merhaba, tabanın düz olması için ne yapmak gerekir, benimki bi hayli dalgalanmaya başladı :(

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...