Sayfalar

19 May 2013

MALATYA'MIZDAN BİR TARİF BULGURLU ET KÖFTESİ VE YENİ TÜTÜ MODELİMİZ

Merhabalar...

Nasılsınız bakalım. Bugün yine dolu dolu bir sayfa ile karşınızdayım....
Öncelikle 2 gündür sürekli çekiliş postları yayınladığımın farkındayım. Ama arkadaşlar öyle güzel çekilişler yapıyorki katılmamak ayıp olurdu . Hem sizlerde haberdar olmuş oldunuz değilmi :)

Daha önce burada arkadaşımın yaptığı tütülerden bahsetmiş ve fotoğraflarını sizinle paylaşmıştım.


Gül boncuk ile süslendi ve çoook tatlı oldu...



Bu tütü yü arkadaşım sipariş üzerine yaptı. Body'si de var o başka bir post ta inşallah.


Kurdelesi ile pek bir şirin allahım. İşte kız çocuklarının farkı.


Şayet siparişleriniz olursa bana buradan ulaşabilirsiniz.



MALATYA'MIZDAN BİR TARİF BULGURLU ET KÖFTESİ




MALZEMELER:


  • 500 gr. kıyma
  • 1/2  çay bardağı pilavlık bulgur
  • 2 soğan
  • 4 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz
  • karabiber
  • kimyon
  • reyhan
KIZARTMAK İÇİN:
  • 2 yumurta
  • sıvı yağ
YAPILIŞI:

Öncelikle işe bulguru ıslatmakla başlıyoruz. Bulguru ıslatma işini geniş bir kapta yaparsak karıştırma işini de aynı kapta yaparız. Sırası ile ince kıyılmış soğanı ,sarımsağı, kıymayı ,salçayı ve baharatlarını ekleyip güzelce yoğururuz. Yoğurma işlemi bittiğinde köfteleri hamburger köftesi şeklinde şekillendirip yumurtaya bulayıp kızartalım. Sıcak sıcak servis yaparız.

NOT: Bu köfteyi illa yumurtaya bulayıp yağ da kızartmak zorunda değiliz. İstersek ızgara da istersek mangal da mangallık et ve tavuklarımız ile birlikte kızartabiliriz. İnanın hepsinin tadı ayrı ayrı güzel oluyor...

8 yorum:

  1. bizim evde çok yapılır kardeşlerim de sever bende bide içli köfte malatya özel onuda verirsen sevinirim

    YanıtlaSil
  2. hazırda hiç tarifim yok. yaptıkça resimleyip malzeme miktarı ile yazıyorum. her evde yapıldığı gibi bizim evde de her şey göz kararı yapılır. ama içli köfte yapılacaklar listesinde. beni tapik edersen yaptığımda haberin olur....

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık Gülay Hanım, benim de baba tarafım Elazığ'lı yani aslen Elazığılıyız diyebilirim, ondan mıdır bilemem bu tarz bulgurlu lezzetler çok hoşuma gider. Ellerinize sağlık. Sevgiler Eskişehir'den.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel, annemin dediğnine göre bizim köyümüz Karakaya barajının hemen üstünde diğer taraf Elazığ. Evet bizim genetiğimizde var bulgur :) Teşekkürler yorumunuz için. Yaşadığınız yere gelince merak edip görmek istediğim yerlerden biri. Özellikle gondol turunu yapmayı çok istiyorum. Bendende sevgiler...

      Sil
    2. Sevgili Gülay Hanım, Karakayabarajını biliyorum, görmüştüm çocukken, babannemin köyüne ilerlerken. Bu arada buralara da beklerim gerçekten. Memnuniyetle karşılar, gezdiririm;)) ne zaman isterseniz kapımız açıktır. Selamlar;).

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim Handan hanım... Eskişehire gelirsem mutlaka sizinle buluşmak isterim. İçten davetiniz için çok teşekkürler. İzmit'e yolunuz düşerse ben de seve seve ağırlamak isterim:)
      Sevgiler :)

      Sil
    4. Selam, Malatya ismini görünce yorum yapamadan geçemedim. Hemşehrilerim artıyor maşallah. Ben de yaparım bu köfteyi bazen ama ben ince bulgur kullanıyorum.

      Sil
    5. Gerçekten insan çok mutlu oluyor değilmi.
      Nu arada bu ablamın tarifi nemde yaparken mutlaka ince bulgur koyarım :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...