Sayfalar

13 May 2019

MISIR UNU HELVASI


Merhabalar ve hayırlı Ramazanlar...
Yine her zaman ki gibi uzun zamandır yokum. Ama havalardan mı yoksa başka bir şey mi emin değilim ama sürekli yorgunum. Berfin olmasa muhtemelen kalkmicam yataktan :)
Bugün çok güzel bir tarif ile geldim size...
Bazı hastalıkları bir tanıdığımız veya yakınımız yaşamadan anlamıyor veya bilmiyoruz. Berfin ana sınıfına başladı malum ve sınıfımız da Çölyak hastası bir kızımız var. Çölyak'ı daha önce duymuştum, bağırsak ve buğday toleransı ile ilgili olduğunu da biliyordum ama bu kadar zor bir şey olduğunu tahmin bile edemezdim. Çölyak ile ilgili daha ayrıntılı bir post hazırlayacağım çünkü bugün onlar için harika bir tarifim var. 

Mısır unu helvası

2 bardak mısır unu
4-5 kaşık zeytinyağı
4-5 kaşık tereyağı
1-2 tatlı kaşığı tarçın ( isteğe bağlı)
fındık (varsa ve isteğe bağlı)

1,5-2 bardak toz şeker
2 bardak su

Ben bardak ölçüsü olarak kupa kullandım normal bardaktan daha fazla çıktı. 
Öncelikle yapışmaz bir tencere veya geniş bir tavaya yağları koyar ve erimelerini sağlarız, hemen arkasından mısır ununu ilave edip hafif pembeleşene kadar kavururuz. Rengi çabuk dönüyor dikkat! Rengi döndüğü zaman içine tarçını ilave ediyoruz ki bu da tamamen sizin damak tadınızla alakalı. İster az ister çok yada hiç ilave etmeyebilirsiniz. Sonra fındık ilave edebilirsiniz bu da tamamen isteğe bağlı. Ben sadece tarçın ilave ettim. Helvamızın içine şekeri ilave ederiz benim şekerim 105 bardaktan biraz fazlaydı ve şeker kısmen eriyene kadar karıştırırız, böylece un da biraz soğumuş olur. Sonrada suyu ilave ederiz bende patlama yada sıçrama olmadı dediğim gibi şeker unu kısmen soğuttuğu için. sonrada suyunu çekene kadar karıştırırız. Ocağın altını kapattığımız da kaşıkla da şekil verebilirsiniz ama un helvasından biraz daha fazla dağılma yapıyor o yüzden ben borcama döküp kaşığın sırtıyla düzleştirdim. Ve ailecek çok beğendik. Umarım siz de yaptığınız da beğenirsiniz. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...