Sayfalar

3 Oca 2014

BENİM ADIM KHAN


Uzun zamandır izlemek için hep erteledim ve şimdi kendime çok kızıyorum.
Neden daha önce izlemedim diye.

Sizde henüz izlemediyseniz daha fazla ertelemeyin.
Zaman zaman güleceğiz.
Zaman zaman ağlayacağız.
Zaman zaman kendimizden utanacağız.
Zaman zaman insan olmanın ne demek olduğunu hatırlayacağız.

Filmde çok güzel konulara vurgu yapılıyor.
Khanın annesinin din ayırımını yanlış yapmaması için oğluna söylediği şey :
"Sakın şunu unutma oğlum, bu dünya da sadece iki tür insan vardır. Hep iyi şeyler yapan iyi insanlar. birde kötülük yapan kötü insanlar. İşte insanlar arasında ki fark bu. Başka fark yoktur."
Müslüman yada Hristiyan yada Musevi ayrımı yapmaması çok güzel. 
Sonra Müslümanlığın iyilik emrettiğini vurgulaması ve her Müslümana kötü yada terörist dendiğinde buna karşı çıkması. 
Bir doktorun cami de Müslümanları kışkırtmasına çok güzel karşı çıkması.
ve daha pek çok şey.

Benim adım Gülay ve ben terörist değilim. ...

Başrol oyuncumuz Khan da Asperger Sendromu vardır.
Bu film sayesinde ne olduğunu sizlerle paylaşmak istiyorum.
Sonrasında filmin konusu ve fragmanı.

ASPERGER SENDROMU.
Otizmin bir dalıdır.Asperger sendomu olan insanlar, insanlara bakarak, onların yaşlarına ve statülerine tahmin etmekte, yüzlerindeki ifadeye ya da ses tonlarına göre mutlu mu, kızgın mı yada üzgün mü olup olmadıklarına karar verip, ona göre tepki vermekte kısacası bizim doğal olarak farkettiğimiz bu sinyalleri algılamakta zorlanmaktadır. Otizmde bulunan bir takım özellikler Asperger sendromunda da görülmektedir. İletişim kurmada zorluk Sosyal İlişkilerde zorluk Hayal gücünde ve yaratıcı oyunlarda eksiklik. Asperger sendromu olan kişiler sıkça ortalama veya ortalama üstü zekaya sahiptir. Bunun için Asperger sendromu olan bir çocuk normal okullara gitmektedir. Doğru destek ve cesaretle iyi bir şekilde ilerleyip, daha ileri düzeyde eğitimlerine devam edebilir. ve iş sahibi olabilirler. Kaynak

KONUSU VE FRAGMANI:
Rizvan Khan (Shah Rukh Khan) küçüklüğünü annesiyle (Zarina Vahab) ıssız bir yerde geçiren bir müslümandır. Annesi öldükten sonra Amerika'ya küçük kardeşinin yanına gider. Orada tanıştığı ve aşık olduğu Mandira (Kajol) adında dul ve Hindu bir kadın ile evlenir. Rizvan Khan aynı zamanda da Asperger sendromu hastasıdır. Bu hastalık Otizm rahatsızlığının bir çeşididir ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. 11 Eylül saldırılarından sonra Mandira'nın oğlu faşist kesimler tarafından dövülerek öldürülür. Öldürülme sebebi annesi evlendikten sonra Khan soyadını almış olmalarıdır. Bunun üzerine Mandira Rizvan'i terk eder. Rizvan ne zaman geri gelebileceğini sorunca, Mandira ona Amerika Birleşik Devletleri başkanına gidip, adının Khan olduğunu ama bir terörist olmadığını açıklamasını ve ondan sonra geri gelmesini söyler. Rizvan hastalığı dolayısıyla bunu ciddiye alır ve yolculuğuna başlar. Başkan ile buluşmadan geri dönmeyecektir ve ona diyecektir ki: "Sayın Başkan, benim adım Khan ve ben bir terörist değilim."


12 yorum:

  1. Ben filmi izledim ve çok beğendim. Herkese tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bollywood düşkünü biri olarak baş rollerdeki Shah Rukh Khan ve Kajol'un neredeyse tüm filmlerini izledim...Bollywood diye çoğunluk tarafından küçümsenmesine karşın gerçekten harika yapıtlar var aralarında!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çocukluğum Avare ve Raj Kapur ile geçti. Küçümseyenler bütçelerini kıyaslayıp arada çıkan kalite farkına baksınlar :)

      Sil
  3. O kadar enteresan bir film ki. Ve öyle çok merak ediyorum ki.
    Oturup da bir seyredemedim.
    Bu günlerde tembelliğim had safhada.. Ben de anlamadım gitti..
    Ama ırmak da dedi çok güzelmiş diye.
    Oturup seyretmek lazım..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film seyrederek tembellik yap. Ama mutlaka izlemeden ilaçlarını al. :)))

      Sil
  4. Forest Gumpın farklı versiyonu değil mi?

    YanıtlaSil
  5. benim de listemdeeeee izlicaaam.
    :)

    YanıtlaSil
  6. ya ne tesadüf çok fazla konuşulup yorumlandığından belkide bende hep erteliyorum seyretmeyi.ama senin yorumun kışkırttı beni :) bakıcammm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle oldu çok merak ettiğim ama hep ertelediğim bir film. ama sonra izleyince tüh be dedim :)
      Yanında mendil olsun ama :)
      Ağlama garantili çünkü :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...