Sayfalar

5 Ağu 2013

Kardeşimin Hikayesi



Bu kitabı ve kapağını bilmeyen yoktur.
Yada duymayan.
Ben okudum ve bitidim.
Üstelik 2 günde :)
Okumak isteyenlere tavsiye ederim.
Serenad'da yaptığı gibi Lİvaneli bizi esir etti kendisine.
Ve sanırım kendisini bir kez daha taktir ettim.
Bence Zülfü Lİvaneli tam anlamıyla dört dörtlük bir sanatçı.
Çünkü sanatla ilgili elini neye atsa başarılı oluyor :)
Kİtap hikaye olarak Serenada göre daha basit ama o merak hali yokmu.
Sonuna kadar devam ediyor:)
Okumadıysanız mutlaka edinip okuyun derim...

Kitap Özeti:


Son olarak Serenad romanı ile herkesi kendine bir kez daha hayran bırakan Zülfü Livaneli yeni kitabı olan Kardeşimin Hikayesi ile de aklınızı başınızdan almaya aday gibi görünüyor.

Polisiye bir hikayeyi aşk ile buluşturan fakat aşkı sorgulamamıza neden olan roman sizi karmaşık bir hikayenin içine sokuyor.

Karadeniz’in küçük bir kasabası güne bir cinayet haberi ile başlar. Bu cinayet biri için hayatın sonu demek iken başkaları için yeni bir hayatın başlangıcıdır. Bir tarafta bir inşaat mühendisi, diğer tarafta ise meraklı bir gazeteci.

Zülfü Livaneli yeni kitabı ile birlikte mutlulukta son noktanın aşk olduğuna inananlara farklı bir mesaj gönderiyor. Bunu yaparken de okurlarına mükemmel kurgulanmış karmaşık ve tehlikeli bir hikaye sunuyor.
Arka Kapak:
Serenad fırtınasından sonra Livaneliden nefes kesen bir roman

Sakin bir balıkçı köyünde genç bir kadının cinayete kurban gitmesiyle başlar her şey. Dünyadan elini eteğini çekmiş emekli inşaat mühendisiyle genç, güzel ve meraklı gazeteci kızın tanışmasına da bu cinayet vesile olur. Kurguyla gerçeğin karıştığı, duyguların en karanlık, en kuytu bölgelerine girildiği hikâye, daha doğrusu hikâye içinde hikâye de böylece başlar. Modern bir Binbir Gece Masalının kapıları aralanır. Ancak bu kez Şehrazad erkektir.

Kardeşimin Hikâyesi aşkın mutlulukta ulaşılacak son nokta olduğuna inananları bir kez daha düşünmeye davet eden, aşka, aşkın karmaşıklığına ve tehlikelerine dair nefes kesen bir roman. Her sayfada yeni bir gerçekliği keşfedecek, kuşku ile kesinliğin sınırlarında dolaşacaksınız.

Mantıksız gibi geliyor ama o sabah uyandığımda tuhaf bir haber alacağımı biliyordum. Karadenizin lacivert dalgalarıyla baş başa kalmış olan bu ıssız köyde geçen her gün birbirinin aynısı olduğu için burada insanların heyecanla konuşacağı olaylara pek sık rastlanmazdı. O günün de ötekiler gibi sessizce akıp gitmesi gerekirdi ama galiba başka şeyler olacaktı. O mahmur sabah saatlerinde bir cinayet haberi alacağımı bilmiyordum elbette ama bir haber gelecekti. Daha yataktan çıkmamıştım, gözlerim kapalıydı, arkalarında fosforlu çizgiler bırakarak yıldırım hızıyla hareket eden mor tavşanları izliyordum.

9 yorum:

  1. Gülaycım aldım ama hala okuyamadım,çok güzel bir kitapmış..inşallah bayram tatilinde okuyacağım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Livaneli ye gençliğimden beri aşığımdır bir gençlik dönemim onun şarkılarıyla geçti inanır mısın.. Bu kitabını da aldım Gülaycığım ama hala fırsat bulup elime alamadım.. O kadar iyi tarif etmişsin ki cidden merak ettim..:))
    Çok çok selamlarımı ve sevgilerimi gönderiyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl özledim seni canım benim :) Bende sevgiler kucak dolusu hemde...

      Sil
  3. okuyacağım merak ettım konuyu

    YanıtlaSil
  4. kitabı bende okudum. bana göre; baştan kitabı okurken biraz vasat gibi geldi ancak sonuç bölümüne gelince iş değişti.sonuç mükemmeldi.tipik bir livaneli kitabı.mutlaka okunmalı.

    YanıtlaSil
  5. Ben bir Livaneli aşığıyım,herşeyiyle güzel insan o hep söylesin hep yazsın....banada beklerim sevgiyle kalın ;) http://bendenizinyolculugu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...