Sayfalar

21 May 2013

SOFRA DA HAMUR KIZARTMASI VAR DİKKAT !!! VE KIZARTMADAN KALAN ATIK YAĞI TOPLAMA



Hepinize selamlar. Nasılsınız ???
Ben iyiyim eşim bel fıtığından mütevvelit 10 gündür raporluydu :) Niye mi gülüyorum eşimin evde olmasını seviyorum.
Bana pek zararı olmaz evdeyken . Hatta normal zamanlarda pek beraber bir şeyler yapamadığımız için evde olduğu zamanları severim.
Ama yinede arada istekler bitmeyince başlasa artık işe demeden de edemiyorum :))

Neyse eşimin en sevdiği kahvaltılık hamur kızartması. Ondan kolay ne var dediğinizi duyar gibiyim. Bana o kadar kolay değil. Ben evde kendim hamur yoğururken fırından hamur alınmasına bir türlü anlam veremem !!!
Kimse yanlış anlamasın bu benim fikrim . Her şeyimi kendim yapınca böyle olabiliyor :)
Ama kırabilirmiyim eşimi kıramam tabi ki ve hemen hamuru yoğurdum malzeme ve yapılışı aşama aşama sizinle :)

MALZEMELER :

  • 1 paket yaş maya yada instant maya
  • 500 gr. un ( 3.5 bardak un)
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 bardaktan biraz fazla su

Mayamızı kabımza alırız.

Bu da yine eşime özel domatesli biberli sucuklu  yumurta.

Bütün malzemeleri ekleriz . Sadece suyu önce 1 bardak koyarız gerekirse biraz daha su ilavesi yaparız. 
Fotodaki gibi ekmek hamuruna yakın bir hamur olacak...

 Hamurumuzu yoğurduktan ağzını kapatıp yaklaşık 30 ile 60 dakika arası mayalandırırız yada hamur 2 katı olana kadar .Tavamıza biraz bolca yağ koyarız elimizi de yağlarız ve hamurdan ceviz büyüklüğünde hamur kopartır elimizle inceltip kızgın yağa atarız. Bu işlemi yaparken ya biri yardım etsin yada çok seri olun. Yağ kızgın olduğu için hamur çabuk pişiyor...

Evet sofram. Bir baş köşede domatesli biberli sucuklu yumurtam ki  yapımı çok kolay hepsini doğrayıp tavaya alın yumuşadıktan sonra yumurtayı kır. Hepsi bu  kadar. Diğer köşede Hamur kızartmamız.

Nacizane tabağım :)

Ezine peynirli hamur.

Ballı hamur kızartması :)

Annemin geçen yıl yaptığı ve bir türlü bitemeyen karadut reçeli. Aka aka zor çektim.

Bu hamurdan geriye kalanlar....




Bu da hamurun kızardıktan sonra Toplu fotoğrafı :) Bu malzemeyi 2 kişilik olarak düşündüm ama 3 hatta 4 kişi için bile yeter. Bizim evde ekmek yenmez kahvaltıda sadece hamur kızartması yendi ve kaldı bile. Üstelik evde hamur canavarı varken.....Yaparsanız şimdien afiyet olsun...







Ve evet en can alıcı noktaya geldik. Kızartma yaptıktan sonra tavada kalan yağları ne yapıyorsunuz arkadaşlar. Sakın lavabodan aşağıya döküyorum demeyin LÜTFEN..
Artık pek çok Belediyeler atık yağ toplama uygulaması başlattı. Pek çok yerde yağ kumbaraları var. Yada pek çok Belediyenin kapıdan gelip toplama uygulaması var. Lütfen çevrenizdeki herkesi gerekirse defalarca kez uyarın... Ben öyle yapıyorum.
Bilindiği gibi 1 lt. atık yağ 1 milyon litre içme suyunu kirletmekte...
 
İşte diğer zararları :
Atık yağlar ekotoksit özelliğe sahiptir.Ortamı kirleterek,ortamda yaşayan canlıların yaşam alanlarını yok ederek tahribatına yol açar. . Atık yağlar su kirliliğinin %25 ‘ini oluşturmaktadır. Evsel suların içindeki bu yağlar biyolojik olarak arıtmak mümkün değildir. .Atık yağlar suya karıştığı zaman; temiz su yüzeyini kaplar.Su sistemine zarar verir.Havadan suya oksijen transferini önler,zamanla oksijenin azalmasına sebep olur. .Lavaboya döküldüğünde; dren sistemine sıvanır. Kanalizasyon borusu içindeki atıkların yapışmasına borunun daralmasına ayrıca;% 40 oranında kanalizasyon sisteminin tıkanmasına sebep olur. .Kanalizasyonların temizlenmesi ülkemiz için çok büyük maliyetlere neden olmaktadır.Bu nedenle ülke ekonomisine zarar verir. ,Atık yağlar soba,fırın gibi yerlerde yakılması yasaktır.atık yağların yakılması ; İçindeki ağır metal ve klor bileşenleri hava ile birlikte,atmosfere salınarak havayı kirletir.İnsan sağlığı açısından oldukça zararlıdır. .Çöpe dökülen atık yağlar dolaylı bir şekilde alıcı ortama karışır. Depolama alanlarında sık sık yangına neden olur. .Lokanta,restoran,fast food,hazır yemek,pişirme merkezlerinde kızartmalık yağ gereğinden fazla kullanıldığı zaman kimyasal yapısı bozulur.Sağlığımızı tehlike altına sokar. .Toprağa döküldüğü zaman toprağın yapısını bozar.Bitkilere zarar verir.Verim kaybına neden olur. .En önemli yaşam kaynağımız olan sularımızı, hızla kirletir.Uzmanlarca 30 40 yıl sonra TÜRKİYEYİ büyük bir su sorunu bekliyor. .SORUMLULUK BİLİNCİ OLAN HER BİREYİN ÜZERİNE DÜŞEN , BU SÜRECE KATKIDA BULUNMAKTIR.GELECEKTE ÜLKEMİZİ BEKLEYEN BU SORUNLARIN ÖNÜNE GEÇMEK DUYARLI BİR VATANDAŞ OLARAK SİZLERİN ELİNDE…


Kocaeli`de atık yağ toplamaya başlayan ilk belediye olan İzmit Belediyesi, yaklaşık 600 işyeriyle de atık yağ sözleşmesi imzaladı. Vatandaşların biriktirdikleri atık yağları 318 00 77 numaralı telefonu arayarak aldırabilecekleri açıklandı.


.

2 yorum:

  1. Elinize sağlık çok nefis olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Uzun zaman yapmayınca insan daha da bir özleyip mutlulukla yiyiyor...
      Sevgiler benden...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...