Sayfalar

6 Ara 2015

MEMURLAR MEMURLAR / OKUDUM 53


Aziz Nesin ile ilk kez bu yıl tanıştım ve bu arada bir kaç kitabını okudum. 
Miazh yaparken maalesef gerçekleri işleyerek mizah yapmış ama biz her zamanki gibi ağlanacak halimize güldüğümüzden ne kadar işe yaramıştır tartışılır. 
Neyse Memurlar Memurları çok beğendim.
Memurlar Memurlar
Aziz Nesin
Nesin Yayınları
159 sayfa

Gülmece edebiyatının doruğundaki yazarımız Aziz Nesin'i İOO. Doğum Yılında anarken onun öyküleri, yazı ve konuşmalarından derlenen tematik bir seçki sunuyoruz. Aziz Nesin'in öyküleri geniş bir konu yelpazesi içinde yalnız günlük yaşamı değil insanlık durumlarını ve toplumsal ilişkileri de gözler önüne serer, okuyanı güldürürken hayatı anlamaya yöneltir. Aynı çeşitlilik yazıları ve konuşmalarında da geçerlidir.Seçkimizi hazırlarken istedik ki Aziz Nesin'in kitaplarındaki öykü ve yazılarını bu kez tematik bir bütünlük içinde okuyun. Belirlediğimiz konu başlıklarına girmeyen ama bu dizi dışında bırakmaya gönlümüzün razı olmadığı öykülerini ise Gülmekten Öldüren Öyküler adı altında topladık.
(Tanıtım Bülteninden)

2 yorum:

  1. Süper... Bunca kitabı, onca işin içinde bitirmiş olmanız her türlü takdire değer. Tebrik ederim.

    Aklıma geldi; babamız bize gece yatarken, klasik kitaplar okurdu. Bize uygun klasikler ve masallar dinleyerek büyüdük. Kulakta kalan sesler, kitap merakına da altyapı olmuştu. sahi siz de okuyor musunuz çocuğunuza? Merak işte :D

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah teşekkür ederim Nurdan. Aslında bir yılda okunmuş kitaplar. Kitap sanırım şu aralar beni en çok dinlendiren şey. Elişlerimi de yapmak istiyorum ama Berfin bu aralar koltuklara çıkma sevdasında ve sağda solda bişiler unutacağım diye aklım gidiyor. O yüzden özellikle kanaviçe'ye biraz ara verdim :)
      Ama kafamdaki projeleri yerine getireceğim.
      Kİtap olayına gelince kızım öyle sarılıp yatmayı yada kucağıma alıp kitap okumayı çok sevmiyor. Sıkılıyor sıkıştırılınca :) O yüzden bir kitabı en fazla 1 dakika okuyabiliyorum. O kendi kendine okumaktan daha mutlu. Hikayeler uydurmak bile azap çünkü beraber uyumayı denediğimizde sürekli üzerime çıkıp uykusunu dağıtmak ile meşgul. Bende onu alıp tekrar yatağına bırakıyorum. Biraz daha büyüdüğünde inşallah beraber daha çok okuyacağız. Bu kadar işin içinde bu kadar kitap okumamın amaçlarından biride ona okuma alışkanlığını kazandırmak :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...