Sayfalar

5 Şub 2015

YILKI ATI / OKUDUM 14






Kitabı okumaya başladığımda ilk başta hiç sevmedim.
Niye bilmiyorum ama sonra bir sardı ki bitene kadar bırakamadım.
Kitap şiveli bir yazım diline sahip.
Arada gülümsüyorsunuz. 
Ama ben çoğu yerde çok duygulandım. 
Elinizde varsa okuyun derim. 
Şayet benim gibi ilk sayfalarda sıkılsanız bile bırakmayın olur mu :)


Yılkı Atı
Abbas Sayar
Ötüken Neşriyat
111 sayfa
4/4


1971 TRT Roman Başarı Ödülü sahibidir. "Güçlü, hırslı bir at kişnemesi ovanın dört bir yönüne dağıldı. Dağınık düzen otlayan sekiz on at başlarını kaldırdılar ve kulaklarını diktiler. (...) 

İçlerinde güçlü kuvvetlileri vardı. Kimi kahra uğramış zavallı, kimi yılkının alışığı..." 

Hesaptan düşülmüş, defterden silinmiş Doru Kısrak'ın yılkıya bırakılma öyküsüdür. Kışın dağda, belde başının çaresine bakacak, çıplak tabiatla savaşacak, ömrü olur da bahara yılkıdan sağ dönerse, o zaman ona bir iş düşünülecektir. Halk dilinin zengin kelime ve deyimleriyle işlenerek, şiirsel bir anlatımla ölümsüzleştirilmiştir.

(Tanıtım Bülteninden)

1 yorum:

  1. Tahmin ediyorum ki ağlamışsındır.Ben de bir ara göz attım diye hatırlıyorum.Öpüyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...