Sayfalar

6 Ara 2015

KİRALIK KONAK / OKUDUM 51


Bu sefer klasik Türk eserlerine geçelim.
Kitabı genel olarak beğendim yalnzı dili biraz ağır geldi. O sebeple okurken biraz uzadı sanki :(
Ama ilk fırsatta kitaplığıma ekleyeceğim bir eser :)

Kiralık Konak
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
İletişim Yayınları 
232 sayfa


Yakup Kadri Karaosmanoğlu, ilk romanı olan Kiralık Konak'ta toplumumuzda Batılılaşma ile birlikte kuşaklar arasında meydana gelen düşünce, duygu ve dünya görüşü ayrılıklarını, toplumsal çözülüş kavramını temel alarak, bir konağın dağılışı etrafında verir. Satılığa çıkarılan konağın, bu değişimle farklı yerleresavrulmuş bazı kişileri, Tanzimat'tan Meşrutiyet'e uzanan bir kopuş süreci içinde, İstanbulun giyen, ölçülü ve namuslu kişiler olmaktan çıkıp, sırtlarına geçirdikleri redingotlarıyla romancının deyişiyle "riyakar, yarı uşak ve adi" bir kuşağın temsilcisi haline gelirler.

2 yorum:

  1. Önceki sene sanırım ben de okumuştum bu romanı. Dönem kitapları ve filmleri beni çok etkiliyor. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasiklerin eski dille yayınlanmış ciltleri ağır dilinden dolayı okumayı zorlaştırıyor. Yeni baskılar yapsalar dili biraz daha güncelleseler okumak çok daha zevkli olacak sanırım.
      Bende de sevgiler :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...