Sayfalar

9 Ara 2015

GÜLÜN ÖTEKİ ADI / OKUDUM 74


Gelgitler yaşadım okurken. 
Detaylı anlatıma girince ister istemez sıkıldım. Ama olaylara başladığında merakla okudum. Kısaca bir çekti, bir bıraktı :(
Gülün Öteki Adı
Mine G. Kırıkkanat
Kırmızı Kedi 
120 sayfa
Onuncu yüzyıldan başlayarak on dördüncü yüzyıla dek Güney Fransa'nın Oksitanya bölgesinde etkili olmuş Kathar doktrini ile 1417'de asılarak öldürülen Şeyh Bedreddin mezhebi arasında akrabalık aramak, ilk bakışta düşsel gelebilir.

Oysa Şeyh Bedreddin yandaşlarının örgütlendikleri Aydın Beyliği, Kathar doktrininin aynı bölgede baş verdiği Alaşehir (Philadelphia) odağının yansıma alanı içindedir. Şeyh Bedreddin öğretisi, Kathar öğretisinden izdüşümler taşır. İki yüzyıl arayla kesişen ve binlerce kilometreye yayılan bir "aynı" alanda her iki inancın sahipleri, "yârin yanağından gayrı her yerde, hep beraber, her şeyi paylaşmak" için yola çıkmışlar ve aynı insanlık ülküsüne aynı bedeli ödemişlerdir: Hayatlarını. Mine G. Kırıkkanat'ın sosyolojik tarih araştırması Gülün Öteki Adı, 1989'dan beri, Osmanlı döneminde Anadolu dinleri ve özellikle Alevilik tarihi üzerine yazılan pek çok bilimsel kitaba referans olmuş ve dünyada üniversiteler düzeyinde kabul gören bir başyapıttır. 
(Tanıtım Bülteninden)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...