Sayfalar

7 Ara 2015

BLW / BROKOLİ VE MANTI



Günaydın...
Sabah sabah iştahınızı açayım dedim.
Yine Berfin'in menüleri ile devam ediyorum. Bu sefer ister öğlen için ister akşam için bebeklerinize hazırlayacağınız iki güzellik var.




Berfin'i uyuttuktan sonra mantı açan anneye ne denir bilmiyorum ama açarken kendime çok laf söyledim. Zorluktan değil kesinlikle ama hem bel hemde komple boyun fıtığı olan ve artık kollarında his kaybı iyice artmış bir kişi olarak kendime eziyet ettiğim için. ama Allah'tan tek yumurta ile yaptım ve 1 pazı ancak açıldığı için daha az zorlandım.


Ama şunu söylemem gerek sevgili anneler. Yapabiliyorsanız kendiniz yapın yada annenize, kayınvalidenize yada isteyebileceğiniz birinden isteyin ve yaptırın. 
Niye ?
BAzen öyle oluyor ki yemek yapamıyorsunuz. Yada bugün ne yapsam diyorsunuz yada köfteden de sıkıldı değişik ne yapsam dediğiniz zaman hayat kurtarıyor.  Tıpkı bizdeki gibi.



Hem karbonhidrat hem protein yanında sebzesiyle artı vitamin :)



Mis gibi brokoli tam buğday unlu bol kuzu kıymalı bir mantı ve ev yapımı sarmısaklı yoğurt :)


Şimdi bu yenmezmi ama :)




Tarif isteyenlere net ölçü veremeyeceğim.
Ama kısaca 1 organik oda sıcaklığındaki yumurtayı bir kaba kırarız içine 1 türk kahve fincanından az su biraz tuz ( 1 yaşını doldurmuşsa) önce bu malzemeleri bir çatal ile güzelce çırpıyorum. İçine kaşık ile azar azar tam buğday unu ilave edip çatal ile karıştırmaya devam ediyorum. Çatalın artık işe yaramadığı yerde elimiz devreye giriyor ve biraz sertçe bir hamur yoğuruyoruz. Glutenin açığa çıkmasını sağlamak için güzelce yoğuruyoruz. Yoğurma işlemi bitince buzdolabı poşetine koyup ağzını sıkıca kapatıp kenarda bekletiyorum. Diğer yanda kuzu kıymamızın içine ki bu kadar hamur için avuç içi kadar yeterli oluyor, 1 küçük soğanı rendenin inçe kısmı ile rendeliyorum ve 1 diş sarımsak, bir miktar tuz, karabiber. bunları güzelce harmanlayın. Hamurda kıvama gelmiştir. Kenara bıraktığınız hamurun biraz daha gevşemiş olduğunu fark edeceksiniz. Hamuru açacağınız zemini biraz unlayarak hamuru açın. Hamur açmayı bilmiyorsanız sorun değil az olduğu için çok zorlanmayacaksınız ve eminim işin içine bebeğinizin sevgisi girince muhteşem bir şey çıkacak. Hamuru açtıktan sonra hamuru lesin. Benim büyük boy pizza dilimleyicim var ve iyi ki bunu yıllar önce almışım diyorum :) Benim simetri becerim hiç yoktur sizde benim gibiyseniz bir şeyden yardım alabilirsiniz ben genelde oklavamı mezure niyetine kullanıyorum :)   Her karenin içine bol kıyma koyuna ve kapatın. hafif unlanmış tepsinize dizip istediğiniz miktarı ki ben Berfin için 8-10 adet arası haşlıyorum. Bu ölçü mantının büyüklüğü ile orantılı tabi ki. Tepsiyi de derin dondurucuya atıp donduktan sonra saklama kabına alıp saklıyorum ve haftada 2 kez mantı şöleni yapıyorum kızıma. Haşlarken suyumu kaynatıp içine bir miktar tuz koyduktan sonra mantıları ilave ediyorum mantının haşlanmasına 2-3 dakika  brokolilerimi ilave ediyorum. O canım haşlama suyunu da dökmüyoruz tabi ki çorba yada mis gibi bir bulgur pilavı yapıyoruz. Afiyet olsun....

8 yorum:

  1. brokoli yedirmek için muhteşem bir yöntem:) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berfin seviyor sebzeleri. Ama sevmeyen çocuk için sıkıntı olabiliyor. Tek dileğim böyle devam etmesi :)
      Teşekkür ederim...

      Sil
  2. gülay,ne şanslı çocuk berfin,
    beni bile baştan çıkardı söliiim
    eline sağlık muhteşem gözüküyor.
    sevgiler,öpüyorum çok çok çok ikinizi de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım :) Şımarttın beni ama :)
      Umarım o da anne konusunda şanslı olduğunu düşünür.
      Ama baştan çıkmayacak gibimi. Özellikle son yaptıklarım bildiğin kayseri mantısı oldu havva :) Yani o derece kafayı yemişim :)
      Bende çok öptüm....

      Sil
  3. MaşAllah Berfin'ciğimiz mantıya da başlamış. Oyy afiyet olsun, kuzumaa. Bu arada bizim bir ortak yanımız simetrimizin kayıklığı :D :D
    Neyse çaktırma idare ediyoruz. Mucukkksss.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşımızı geçtiğimiz için artık hemen hemen her şeyi yiyor. Tabi ben ne verirsem onu yiyor desek daha doğru olur :)
      Yaaaa ben o simetriyi hiç beceremem. Sanırım ondan dağınık bir insanım.Mucckkkk

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...