Sayfalar

5 Şub 2015

ÇOCUKLARDA UYKU SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ / OKUDUM 12



Malum Berfin artık 4 aylık ve uyku eğitimine başlamamız gerekiyordu.
Berfin'le ilgili yazdığımda emerek uyumaya alıştığını söylemiştim. 
Ha bu çok mu kötüydü ki ben istemedim. Aslında değildi ne kadar çok emerse o kadar iyi ama uyuduğu sürece emmek istiyordu yatırmak istediğimde daha ayağa kalkmadan uyanıyordu.

İşte problem burada başlıyordu çünkü emerken kaç dakika uyudu ise, bazen 10 bazen 30 dakika o anda ona yetiyordu güya !!
Sonra sarhoş gibi olup huysuzlaşıyor. Uykusu olduğu için emmek istiyordu emmek istediği için uyuyamıyordu falan filan bir kısır döngüye giriyorduk.
Ve başardık mı diye sorarsanız 10 günde gece ve gündüzü başardık. 
Kendi kendine uyuyor ama ağzında emzikle :)
Dişlerinin çıkmak için hazırlık yapmasının verdiği huzursuzluktan dolayı bu şekilde oldu. 
İnşallah ilerde ondan da kurtulur.
Kitap genişletilmiş baskı olarak geçiyor. Konular daha geniş anlatılmış. Ama bana sorarsanız çok karışık. Örnekler ile anlatılmış ama benim için önemli olan 4 ay örneği yoktu.
Bazı şeylerde kafam karıştı falan derken. İnternet'te bu yöntemi yapmış olan bloggerleri inceleyerek bir şeyler yaptım. 
Tabi burada bence en önemli 2 nokta var. 
Eşiniz yada ev halkı hemfikir olacaksınız.
Ve çok kararlı olacaksınız. 
Ben sonunda emzik verdim ama dediğim gibi damağının çok kaşınmasından dolayı verdim üstelik emme dürtüsü çok yüksek bir bebek. 
Uyku zamanının dışında vermemeye çalışıyorum ama bazen işim olunca veriyorum :(
Allah'tan sıkılınca dilimizle kibarca yada puf diyerek uzun mesafe atıyoruz ağzımızdan. 


Çocuklarda Uyku Sorunları ve Çözümleri
Richard Ferber
Gün Yayıncılık
447 sayfa
3/4


Aşağıdakilerden biri veya daha çoğu çocuğunuzda var mı? -Uykuya zor dalma -Uyku düzensizlikleri -Gece ortasında uyanma -Uyku terörü, uykuda yürüme, gece korkuları -Sabah zor uyanma ve okulda uykulu olma -Horlama -Yatak ıslatma -Başını duvara veya yatağa vurma -Uyku apnesi -Narkolepsi Çocuk uyku sorunları konusunda 30 yıllık deneyimi bulunan Dr.Richard FERBER; çocuğunuzun gece iyi ve sürekli uyuması, gündüz performansının başarılı olması için yapılması gerekenleri açıklıyor. Bu kitapla uyku sorunlarını ayrıntılarıyla tanımlayarak, çözümleri yaşanmış örneklerle anlatıyor. Böylece çocuğunuzun ne sorunu olduğunu, hangi yaşta ne kadar uykuya ihtiyacı olduğunu, hangi sorunları nasıl çözeceğinizi , ne zaman tıbbi desteğe ve yardıma ihtiyaç duyacağınızı gösteren ayrıntılı bir rehber sunuyor. Yeni gelişmelerle uykunun doğasını ve çocuklarda uyku gelişimini anlatan bu kitap, bebeklikten, gençliğe kadar karşılaşabilecek olan uyku sorunları ve her durum için seçilebilecek çözümleri yaşanmış örneklerle açıklıyor.

1 yorum:

  1. 2 yaş civarında emzik atma durumuna girersiniz. Terazi Bebeleri: Uykuya kolay dalamıyor. Bizimki kocaman oldu, hala kolay uyumuyor. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...