BERFİN

Lilypie Angel and Memorial tickers

31 Mar 2014

OKUDUM 2014 / 19



Herkese iyi günler.
Bu sabah sizde benim gibi şaşkınlık içerisindemisiniz ???
Söylenecek çok şey var ama olmuş olan bir şey için çok değer bulmuyorum ve önüme bakmak istiyorum. 
Pes etmek yok .
Daha önümüzde bir seçim daha var....
Umutluyum. 

26 Mar 2014

BAHAR OKUMA ŞENLİĞİ 2014 HEYBET DEMİRİN OKUMA LİSTESİ

Günaydın ....
Geçenlerde sevgili Merve'nin listesini paylaşmıştık. 
Şimdi Heybet Demir arkadaşımızın listesini paylaşıyorum.
Keyifli okumalar...
Beni soracak olursanız henüz tek kategori bile bitmedi :((
Neyse bu post benim değil hemen paylaşıyorum...

HEYBET DEMİR OKUMA LİSTESİ

1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa) 
Son Seferad Beyazıt Akman Epsilon y. 652 sf. 2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok) 
Müsadenizle Beyler Müsaade Özdemir 265 sf 3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa) 
Tanrının Unutulan Çocukları – Craig Silvey Martı y. 448 sf 4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Zamanın Ötesinde – Sevil Tepe Hayat y. 102 sf 5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa). 
Güller İçinde Yalnız – Belinda Alexandra Nemesis y. 493 sf 6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Kurt Seyt & Shur’a Nermin Bezmen Pmr y 536 sf 7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Uzak Ülke - Nancy Grossman Parodi y 432 sf 8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).
Yüzüklerin Efendisi – J.R.R. Tolkien Metis y 1015 sf 9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Sekiz – Katherine Neville Pegasus y 719 sf 10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa). 
Tess – Thomas Hardy Martı y 560 sf 11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa)
Anna Karenina – Lev Tolstoy Martı y 940 sf 12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara. 
Ejderha Prens( 683sf ), Yıldız Parşömeni( 727 sf ) , Güneşefendisi Ateşi( 593 sf ) – Melanie Rawn

25 Mar 2014

Size Özel Bir Sigortacınız Olsun İster Miydiniz?

Generali Sigorta’nın reklamlarını bir süredir izliyordum. Önce eğlenceli olması dikkatimi çekti, sonra bir arkadaşım aracı için bildiğim iyi bir sigorta var mı diye sorunca aklıma geldi Generali Ali diye:) Reklamları aklımda kalmış demek ki… Üşenmedim gittim sizin için aradım.

Zorunlu Trafik Sigortası veya kasko için Generali’nin 7/24 Özel Sigorta Danışmanlığı hattı 0850 555 55 55’i veya generali.com.tr den 1 dakikada teklif alabiliyorsunuz. Generali Sigorta müşterisi olmasanız dahi bir kez teklif alırsanız size kişisel sigorta danışmanı atıyorlar. Bilgi alan kişi her aradığında, karşısında aynı danışmanı buluyor. Böylece müşteriler sorunlarını her defasında baştan anlatmak zorunda kalmıyor ve telefonda uzun uzun beklemeden işlerini kolayca halledebiliyor. Bildiğiniz size özel bir sigortacınız oluyor:)
Bu arada Generali 1831 yılında İtalya’da kurulmuş ve 150 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteriyormuş. Tüm dünyada 65 milyonu aşkın müşterisi varmış. Bir sigorta şirketi için oldukça güvenilirler yani.

Bugünlerde Zorunlu Trafik Sigortasında %70’e varan indirimleri varmış. Eğer yakın zamanda zorunlu trafik veya kasko sigortası yaptıracaksanız Generali’den teklif almadan yaptırmayın derim. Teklifler kişiye ve arabaya özel yapıldığı için indirimler de kişiden kişiye farklılık gösteriyor. Bu yüzden teklif alırken yaşınız, arabanızın yakıt türü gibi etmenler de önemli oluyor.
Hemen teklif alıp indirim kazanmak isterseniz, 31 Mart’a kadar generali.com.tr yi ziyaret edin.
1 Dakikada Teklif Almak için Tıklayın.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

22 Mar 2014

THE 100

Uzun zamandır sizinle film - dizi paylaşmıyorum. 
Paylaşmadığım izlemediğim anlama gelmesin...
Size yine çok güzel ve henüz sadece bir bölümü yayınlanan bir dizi tanıtmak istedim :)


19 Mar 2014

18 Mar 2014

BAHAR OKUMA ŞENLİĞİ 2014 MERVENİN LİSTESİ




Selamlar ben arkeoloji_16 rumuzlu Merve.Şenliğe Sevgili Gülayın blogundan sesleniyorum.Geçen kış şenliğinde fena bir performans sergilememiştim ama bu şenlik beni biraz zorlayacak.Şiir ve rus edebiyatı var ayrıca 100 yıl öncesi var.Daha ne olsunJAma kurallar çok güzel ve gerçekten kaliteliJBayıldım yani.Herkese şimdiden başarılar ve keyifli okumalar.Sevgili Puniccaya(Pınar) şenlik için ve Gülaya blogunda beni misafir ettiği için teşekkürlerJSeçtiklerim aşağıda.Değiştirmemeye çalışacağım ama 1-2 kategori için affedin beniJ

1.Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).

Şeytan Şifresi-Charles Brokaw-Pegasus yay.-464 sf
2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Seni Babama Söylerim-Sibel İlkiz-Scala yay.-163 sf

3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Middlesex-Jeffrey Eugenides-İnkılap yay.-640 sf 2003 Pulitzer Edeb.Ödülü

4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Türk Edebiyatından Öykü Antolojisi-Metin Celal-Alfa yay.-403

5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Kiraz Çiçekleri-Yasunari Kawabata-Altın yay.-352 sf

6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).

Pearl S.Buck ait herhangi bir kitap.
7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Uzak Ülke-Nancy Grossman-parodi yay.-432sf

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).
Saatler-Michael Cunningham-Can yay.-230sf

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Tutunamayanlar-Oğuz Atay-İletişim yay.-724 sf

10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Rahibe-Diderot-Bordo Siyah yay.-300 (1760 Yılı)Bu kategorinin de değişme ihtimali varJ

11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Anna Karenina-Tolstoy-Martı yay.-944
Ama bu kategori de değişebilir çünkü çok kararsızım bu konudaJ

12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.
Robert Jordan
9.Kitap-Kışın yüreği-İthaki yay.-695
10.Kitap-Alacakaranlık Kavşağı-İthaki yay.-792

17 Mar 2014

LINE İLE ÖZGÜRCE KONUŞUN

LINE’da kullanıcı bilgi ve görüşmeleri 3G, 4G ve Wi-Fi dahil tüm ağlarda şifreleniyor!
Yoğun iş temposu, şehirleşme ve hızlanan yaşam bizleri dijital dünyada sosyalleşmeye yöneltiyor. Bu alanda bilindik sosyal medya kanallarının yanı sıra ücretsiz mesajlaşma, ücretsiz sesli ve görüntülü arama gibi birçok hizmeti bir arada sunan mobil mesajlaşma platformları da öne çıkıyor. Aile bireylerinden arkadaşlara kadar hayatımızdaki herkesle her an paylaşımda bulunduğumuz bu platformlarda kullanıcıların dikkat ettiği en önemli özelliklerden biri de güvenlik sistemleri. Bu anlamda rakiplerinden ayrılan LINE’da kullanıcı bilgi ve görüşmeleri 3G, 4G ve Wi-Fi dahil tüm ağlarda şifreleniyor. LINE’ın iç denetim yönetimi alanında üç uluslararası sertifikaya (SOC2, SOC3 ve SysTrust) sahip olan ilk mobil mesajlaşma uygulaması olması da güvenlik standartlarına verdikleri önemin bir kanıtı niteliğinde.
Telefon Numaranızı Gizli Tutun
LINE’da kendinize özel bir ID belirleyerek telefon numaranızı kimselere vermeden iletişim kurabilirsiniz. Sizi LINE ID’nizi kullanarak ekleyen kişiler telefon numaranızı göremezler. LINE ID’nizi belirlemek için Diğer/Daha Fazlası > Ayarlar > Profil menüsünü kullanabilirsiniz.
Telefon numaranıza sahip kişilerin LINE arkadaşları listesine otomatik olarak eklenmek istemiyorsanız “Başkalarının Eklemesine İzin Ver” seçeneğini kapatabilirsiniz. Böylece sizi sadece LINE ID’nizi paylaştığınız kişiler ekleyebilir.

Tanımadığınız Kişilerin Sizi Rahatsız Etmesine Engel Olun
Anlık mesajlaşma uygulamaları kullananların korkulu rüyalarından birisi de yanlışlıkla alakasız bir mesajlaşma grubuna eklenmektir. LINE’da tanımadığınız kişilerin bulunduğu bir grup sohbetine davet edildiğinizde grupta bulunan kişiler telefon numaranızı göremiyor.
Tanımadığınız bir kişi size mesaj attığında LINE otomatik olarak  “Ekle”, “Engelle” ve “Şikâyet et” seçeneklerini sunuyor. Eğer size mesaj gönderen kişiyi tanımıyorsanız kolayca engelleyebiliyorsunuz.

Telefonunuz Yanınızda Olmasa Da Mesajlarınızı Koruyun
Yazışmalarınızı meraklı gözlerden korumak için LINE’a şifre koyabiliyorsunuz. Diğer/Daha fazlası > Ayarlar > Gizlilik ayarlarından “Şifre Kilidi”ni kullanarak LINE’ın her açılışta şifre sormasını sağlayabiliyorsunuz.

Ayrıca “Sohbet Odası Ayarları”ndan tüm sohbet geçmişinizi ve sohbetler içerisinde paylaştığınız tüm dosyaları tamamen silebiliyorsunuz.
Bir arkadaşınız LINE’dan size mesaj yazdığında bildirimin ekranda mesaj okunacak şekilde belirip belirmemesi ile ilgili ayarlarınızı da istediğiniz gibi düzenleyebiliyorsunuz. Bildirim ayarlarında yer alan “Önizleme göster” seçeneğini kapattığınızda, yeni bir mesaj geldiğinde ekranda gelen mesaj yerine “Bir mesajınız var!” yazısı görünüyor.

Paylaşımlarınızı Gizleyin
LINE’ı rakiplerinden ayıran bir diğer özelliği de ileti, fotoğraf, video, bağlantı gibi paylaşımların yapılabildiği, sosyal medya yapısına sahip Timeline ve Home özellikleri. LINE’daki Timeline ve Home hareketlerinizi yalnızca arkadaşlarınız görebiliyor. Ancak burada da iletilerinizin kimler tarafından görüntülenebileceğini belirleyebiliyorsunuz.
Timeline’ınızda paylaşmak istediğiniz iletinizi hazırlarken alt menünün en sağında bulunan “Kişiler” sembolüne tıklayarak iletinizin gizlilik ayarlarını yapabilirsiniz.

Nerede, Ne Zaman İsterseniz Güvenle Konuşun, Mesajlaşın!
LINE'ı tüm akıllı telefonlarda (iPhone, Android, Windows Phone, Blackberry, Nokia), tabletlerde ve hatta bilgisayarınızda bile kullanabilirsiniz.
Kullandığınız cihaza uygun LINE indirmek için: http://line.me/tr/download
Bir boomads advertorial içeriğidir.

16 Mar 2014

BAHAR OKUMA ŞENLİĞİ 2014





1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Aslında bu kategori canının istediği herhangi bir kitap okuyanlara kategorisi olacaktı ama sonradan düşündüm de okunacak o kadar çok kitap var ki... Bu kitapları da (özellikle de seveceklerimizi) her zaman kendimizin bulup çıkarması olanaksız. Bu nedenle bu kategoriyi yarattım.
Benim tavsiyelerimi sevenlere de birkaç kitap önereyim bu vesileyle: Gün Olur Asra Bedel / Cengiz Aytmatov, Yokyer / Neil Gaiman, Kar Çiçeği ve Sırlar Yelpazesi / Lisa See, Cesur Yeni Dünya / Aldous Huxley, Kaplanın Karısı / Téa Obrecht, Antilop ve Flurya / Margaret Atwood, Middlesex / Jeffrey Eugenides, Çöl Çiçeği / Waris Dirie.

Masumiyet Müzesi / Orhan Pamuk / İletişim Yayınları / 592 sayfa

2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Ben şiir okuma özürlü bir insanım. Böyle birisi okuduğunda çok hoşuma gider ama kendim şiir kitabı okumayı beceremem. Bu nedenle göz ardı ettiğim bir kategoriydi bu kategori. Hatırlatan kitap kurtlarına çok teşekkürler.

Atilla İlhan / Kimi Sevsem Sensin / Türkiye İş Bankası Yayınları / 124 sayfa OKUNDU

3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Doğrudan kitaplara verilen o kadar çok edebiyat ödülü var ki. Benim ilk aklıma gelenler Pulitzer, Man Booker's, Yunus Nadi, Hugo, Nebula, Goncourt, Sedat Simavi. Bu kategoride seçtiğiniz kitabı belirtirken hangi yıl, hangi ödülü aldığını belirtmeyi unutmayın lütfen. Bir de Nobel gibi kitaba değil de doğrudan yazara verilen ödüller kapsam dışı.

Ahmet Altan / Kılıç Yarsı Gibi / Can yayınları / 344 sayfa
1998 yılında Yunus Nadir Ödülünü almış

4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Geçen şenliğin katılımcılarından sevgili Deniz'in güzel önerisi.

Sabahattin Ali / Bütün Öyküleri 1/ Yapı Kredi Yayınları / 304 sayfa

5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Şenliğin adı bahar şenliği, çiçeksiz bahar olur mu, olmaz. O zaman çiçeksiz bahar şenliği de olmaz :)

Çok sevdiğim bir arkadaşımın yakın zamanda okumam için gönderdiği hediye kitabım.
Nasıl da bire bir uyuyor :)
Vanessa Diffenbaucgh / Çiçeklerin Dili / Pegasus / 431 sayfa

6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
İki şenliktir okunan kitaplara baktığımda erkek yazarların daha çok tercih edildiğini gördüm. Bu kategori de bu vesileyle aklıma geldi. Bu kategoride edebi tür sınırlaması yok. İster roman okuyun, ister anı, ister (oto)biyografi, ister öykü. Tercih size kalmış.

Anne Rice / Pandora / Martı Yayınları / 375 sayfa

7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Geçen şenliğin katılımcılarından sevgili Neslihan'ın güzel önerisi. Yeni yazarları keşfetmek, tanımak için güzel bir fırsat.

Joss Ware / Sonsuz Gece / Arunas Yayınları / 412 sayfa

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).
Geçen şenliğin en sevilen kategorilerinden biriydi. Hal böyle olunca bu şenlikte de olsun istedim.

J. R. R. Tolkien / Hobbit / İthaki Yayınları / 425 sayfa

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Benim gibi evdeki okunacak kitaplar kulesi sürekli uzayanlar için güzel bir kategori. Ancak biliyorum ki bazı katılımcılarımız benim gibi değil, daha disiplinli. Elindeki kitaplar bitmeden yenilerini almıyorlar. Bu durumda olanlar kategoriyi "en uzun süredir okumaya niyetlenip de okuyamadığı kitabı okuyanlar" şeklinde esnetebilir.

Peadar O Guılin / Açlık Savaşları / Nemesis Kitap / 399 sayfa

10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Eski, güzel eserleri keşfetmek için güzel bir fırsat. Kitabın türünün roman olması gerekmiyor. İstediğiniz edebi türde okuyabilirsiniz, yeter ki siz doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış olsun.

Victor Hugo / Sefiller / Sis Yayınları / 416 sayfa

11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Yazar Ayları müdavimleri için kolay bir kategori. (Yazar Ayları’nda bu ay Aleksandr Solzhenitsyn, Nisan'da da Lev Tolstoy kitapları okunacak. Bu yazarlardan birini seçip bize Yazar Ayları’nda da katılabilirsiniz. Yazar Ayları için okunan kitaplar kategorilere uyduğu sürece Okuma Şenliği’nde de sayılıyor). Tabii bu kategorinin yazarları bu iki yazarla sınırlı değil. Yanlış anlaşılma olmasın. Rus edebiyatı öyle zengin ki...

Dostoyevski / Delikanlı / Kum Saati Yayınları / 606 sayfa
12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.
İyice düşünün taşının, seçin bir yazar. Ondan sonra kaç kitap okuduğunuzun önemi yok. 45 puanı almak için en az 1.200 sayfayı okuyup bitirmeniz gerekiyor. (Yani 500 sayfa okuyup 45 puanın 20'sini almak gibi bir durum yok.)

Robert Jordan / Zaman Çarkı Serisi / İthaki Yayınları

13 Mar 2014

OKUDUM 2014 / 17 VE SERZENİŞ

Herkese günaydın.
Yine üzgün zamanlar yaşıyoruz.
Pek çok blogger arkadaş duygularımızı sözlü yada sözsüz ifade ettik.
Benim söylemek istediğim tek şey bazen bu olanlardan dolayı insan olduğum için utanıyorum.
Biliyorum utanması gereken ben değilim ama utanıyorum.
Ama umutluyum da her şey değilecek.
İnsanlar artık at gözlüklerini çıkartmaya başladı.
"Allah korkusu var onlarda" diyenler bile artık bir daha onlara oy vermicez diyorlar.
Sadece zaman lazımdı yıllarca koyun gibi güdüldük. Rahmetli Aziz Nesinin dediği gibi. Atesist olduğu için pek sevilmezdi ama nasıl vizyon sahibi olduğunu yavaş yavaş anlamaya başladılar.
Ki bu onun tercihi onu bu düşünce için yargılayacak tek varlık yaradan biz değil.
Önemli olan çoğu insanın görüp bildiği şeyler karşısında susarken o susmuyordu.
Kusura bakmayın kitap postu olacaktı bu ama artık bu ülkede masum çocukların ölmesine yada öldürülmesine tahammülüm yok.
Buna dur diyecek bu ülkeyi bu karanlıktan çekip çıkartacak bir insan evladı yokmu ????
Ama artık vaad istemiyoruz.
Her gelen vaad etti ama kaşı gözü ayrı oynadı.
Allahtan hakkımızda hayırlısını istiyorum.
Artık bu ülke bir yanlış seçim daha kaldıramaz. Artık bittik.
Ülke ekonomisi berbat durumda.
Ortadirekt yok artık bu ülkede inanmıyorum.
Her zaman şükrettim halimize ama olmuyor arkadaşlar göz göre göre bizimle dalga geçilmesini kaldıramıyorum.
Bizden bir örnek vereceğim.
Eşim 10 - 11 yıldır çok büyük bir fabrikada çalışıyor.
Her yıl vergi rekortmeni olan bir fabrika.
Çalışanları için hiç bir sosyal etkinlik motive edecek bir şey yok.
Üstelik bu ülkede enflasyon ne derece hepimiz biliyoruz gelen zamlardan artık o kazıkların bize girmesi için yer kalmadı.
Ama eşimin çalıştığı fabrikada % 5 olarak görünüyor enflasyon. Çalışanlar enflasyon oranında zam alıyor.
İnanın ağlancak halimize gülüyorum.
Eşimin fabrika da çalıştığını duyan insanlar hemen "oooooo" diyorlar sonra maaşını duyunca şok oluyorlar. Eminim çoğu inanmıyordur bile.
Haydi bizi boşverin orada çalışıp 2-3 çocuğu olup onları okutup bir yandan kira veren aileler var.
Biz böyle bir ülkede yaşıyoruz.
Ama çoğu zaman bunları görmezden geliyoruz.
Bize dokunmayan yılan bin yaşasın diyoruz.
Ama öyle değil artık gözümüzü açalım lütfen.
Bu düzene sadece kendi ve çevresinin cebini pardon ayakkabı kutularını dolduranlara bir dur diyelim.
Çok doluyum artık burada patlamam lazımdı.
İçimde biriken çok şey var.
Benim sözlerim ne kadar etkili olur bilmem ama hepimizin sesi çıkarsa işte o zaman etkili oluruz.

Artık kitaba geçelim....


Yılın biten 17. kitabı.
Bu ara bol bol kitap okuyorum. 
Üstelik serinin son kitapları ister istemez elinizden bırakamıyorsunuz. 

11 Mar 2014

7 Mar 2014

YEŞİL MERCİMEKLİ DÖVME SALATASI

Hayırlı cumalar...
Güzel güneşli bir günden merhabalar...
Yarın itibarı ile hava bozacak. 
O yüzden bugün güneşin tadını çıkartın....

Güzel, kolay, sağlıklı ve çok bereketli bir salata ile geldim bugün....

5 Mar 2014

GEÇEN HAFTA VE BERABERİNDE GELENLER....

Herkese güneşli bir günden merhabalar...
Aslında dün hava bizi çook şaşırttı. 
Önce yaktı sonra esti , gürledi sonrada yağmur yağdı :)
Ama konumuz geçen hafta değilmi :)

4 Mar 2014

KIŞ OKUMA ŞENLİĞİ FİNAL 2013

Bu etkinliği bitirmenin mutluluğu içindeyim :)

Okunan kitaplar



1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Boynuzlar/Joe Hill/Altın Kitaplar Yayınevi/414 sayfa

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Michael Palmer/Beşinci Tüp/Martı Yayıncılık/472 sayfa

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Kızıl Tavşan/Tom Clancy/Epsilon Yayınları/629 sayfa

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara
Margaret Weis-Tracy Hickman/ İthaki Yayınları/ 624 sayfa

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Gabriel Garcia Marquez/Yüzyıllık Yalnızlık/Can Yayınları/464 sayfa 

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Orhan Kemal/Eskici ve Oğulları/Everest/470 Sayfa

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Maeve Binchy / Aşk Mutfakta Pişer / Doğan Kitap / 517 Sayfa
İrlanda Edebiyatı 

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Reşat Nuri Güntekin/Çalıkuşu/İnkılap Kitapevi/541 sayfa

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
George R. R. Martin/Ejderhaların Dansı I / Epsilon/606 sayfa

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
 Stieg Larsson/Ejderha Dövmeli Kız/Pegasus/646 sayfa
Goodreads de yasaklılar listesinde

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Lord Kinross/Atatürk Bir Milletin Yeniden Doğuşu/Altın Kitaplar/592 sayfa

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.
Oğuz Atay / Tutunamayanlar / İletişim / 724 sayfa

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Walter Isaacson/Steve Jobs/Domingo/542 sayfa

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
Stephen King/Azrail Koşuyor/Altın Kitaplar Yayınevi/384 sayfa
1982

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Margaret Weis-Tracy Hickman/Ejder Kanadı (Ölüm Kapısı 1.Kitap)/ İthaki Yayınları/577 sayfa
Margaret Weis-Tracy Hickman/Ateş Denizi (Ölüm Kapısı 3.Kitap) /İthaki Yayınları/512 sayfa
Margaret Weis-Tracy Hickman/Yılan Büyücüsü  (Ölüm Kapısı 4.Kitap) /İthaki Yayınları/552 sayfa
Toplam puan ve sayfa sayısı :

300 puan

9266 sayfa

3 Mar 2014

OKUDUM 2014 / 15

Selam....
Hem yılın biten 15. Kitabı hemde okuma şenliğinin son kitabı.
Aslında son kitap için kafamda başka bir kitap vardı. 
Ama yetiştiremem diye okuyup yarıladığım ve serinin bir sonraki kitabını bitirdim.
Eee neye niyet neye kısmet değilmi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...