Sayfalar

27 Kas 2014

KAR / OKUDUM 69


Günaydınlar...
Huzurlu bir gün geçirmenizi dilerim...
İlk Orhan Pamuk Kitabım.
Masumiyet Müzesine başlayacaktım bir ara ama okuma etkinlikleri kapsamında başka kitaplar girdi araya ve okuyamadım. 
Kısmet bu kitabaymış.

Kar
Orhan Pamuk
İletişim Yayıncılık
429 sayfa

On iki yıldır Almanyada sürgün olan şair Ka Türkiyeye dönüşünden dört gün sonra, bir röportaj için Kars şehrinde bulur kendini. Ağır ağır ve hiç durmadan yağan karın altında sokak sokak, dükkan dükkan bu hüzünlü ve güzel şehri ve insanları tanımaya çalışır. Karsta ağzına kadar işsizlerle dolu çayhaneler, dışarıdan gelmiş ve kardan mahsur kalmış gezgin bir tiyatro kumpanyası, intihar eden ve türban direnişi yapan kızlar, çeşitli siyasal gruplar, dedikodular, söylentiler, Karpalas Oteli ve sahibi Turgut Bey ile kızları İpek ve Kadife ve Ka için bir aşk ve mutluluk vaadi vardır. 

"O ne bir ideolog, ne bir siyasetçi, ne de bir gazeteci. Orhan Pamuk büyük bir romancı."
New York Times 

Uzun yıllar Almanya'da sürgün yaşamış olan bir şairin ( ismi KA diye geçer)Ölmeden önce Karsa gidişini ve orada yaşadıklarını anlatıyor.
Bir kaç günün içinde başına gelenler. Kars'ta yaşananlar. 
Bazı yerlerde tüylerim diken diken oldu.
Zamanında gerçekten bunlar yaşandı mı , yada buna benzer şeyler.
Çok kötü :(
Orhan Pamuk ise KA'nın arkadaşı ve Kars'ta yazdığı şiirleri bulma umudu ile önce Almanya'ya sonra Kars'a gidiyor. 

Kitabın başlarında bir diyalog'da geçen bir cümle vardı.
Türkiye'de ki millet ayrımı için söylenmiş harika bir söz. 
Aklımda kaldığı kadarı ile " Biz kars'ta eskiden kardeş gibi yaşardık çünkü kimse kimsenin milliyetini sorgulamazdı. Hepimiz Türk dük. Ne zaman ki kürt, azeri, ermeni ayrımı çıktı işte o zaman her şey bozuldu."
Bir bir aynısı değilama aklımda kaldığı kadar. 
Öyle de değilmi ama . Hepimiz kardeşiz ama ne zamanki araya milliyetçilik ayrımı giriyor o zaman kavgalar başlıyor...

Sağlıcakla kalın...

4 yorum:

  1. Cok guzel kitaptır. Orhan Pamuk'un kitaplarını ben de cok seviyorum. Minik bızdığa rağmen okudun ya helal olsun sana kültürlü anne :) Operim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar daha önce okuduklarım canım. Ancak yavaş yavaş okuyorum. Kafa dağıtmak için ve sakinleşmek için en güzel yöntem bence .

      Sil
  2. Yarısına kadar okumuştum. Özellikle, şu anki yaşanan bazı durumları Kars üzerinden anlatıyordu. Kafamı karıştırmıştı. Din yobazlığı ile laikler. Cumhuriyetin sadece belirli bir zümreye hitap ettiğini anlatıyordu.
    Aklımda kalanlar. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYnen aklında kaldığı gibi canım.
      Yani iki kesimin de uç yönleri. Ama görmediğimiz ve bilmediğimiz o kadar çok şey yaşanıyor ki. Bu arada çayımı içiyor tarhanamı da afiyetle yiyorum. Bitmeden onları fotoğraflayıp yayınlıyacam canım. Ancak yapmaya ve zorla yemeye fırsat oluyor :)
      Çok öpüyorum :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...