Sayfalar

30 Eyl 2014

SESSİZ BIR OLUM / OKUDUM 63


Selam biten kitapları sıralamaya devam. 
Bu yıl kı hedefi tamamlamaya 13 kitap kaldı .
Aslında hedef 50 idi . Okuma şenliği sayesinde onu geçtik bende gözümü karartıp 80 yaptım ama bitirebilirmiyim bilmiyorum bakacağız.

Hikaye çok dokunaklı. 
Annelerini basit bir mide şikayeti ile hastaneye yatıran ve kanser olduğunu öğrenen bir evlat ve onun son günlerinde gelişenler.
Kısa bir kitap. Sizi sıkmıyor ama duygulandırıyor.

Ben e-kitap olarak okudum. 

Sessiz Bir Ölüm
Simone De Beauvoir
İmge Ktapevi 128 sayfa

KONUSU :
Burada, hemşirelerin "sessiz bir ölüm" dedikleri şey anlatılıyor. Sessiz Bir Ölüm'de Simone de Beauvoir, kendi annesinin ölümünü bütün ayrıntılarıyla betimlerken unutulmaz bir edebi eser yaratıyor. Yetmiş yedi yaşındaki annenin geçirdiği küçük kazayla başlayan öykü, hastanede fark edilen ilerlemiş kanser teşhisiyle dramatik bir hal alıyor ve olayın kahramanları acılı bir süreç yaşıyor. Yazar, bu süreç içinde yaşadığı karmaşık ve yoğun duygulanımları anlatırken, bir annenin ölümünü olanca soğukkanlılığıyla betimlemeyi de başarıyor. Böylece eser, anne ile kızın arasındaki yabancılaşmayı iyiden iyiye açığa çıkardığı gibi, annenin bütün yaşamını da anlatarak bir ölümün betimlenmesinin çok ötesine geçiyor. Yapıt bize insani ilişkilerin bir belgesini sunarken, yazara da kendi yaşamıyla yüzleşme olanağı sağlıyor.
Simone de Beauvoir, Sessiz Bir Ölüm'de bu trajik öyküyü anlatırken bir yandan da yaşam ve ölüme ilişkin kendi düşünceleri ve duygularıyla hesaplaşmayı ihmal etmiyor.

Sessiz Bir Ölüm, sarsıcı bir edebiyat deneyimi...

2 yorum:

  1. 80 adet mi bende geleceğim ama bu kadar olmaz elbette :)
    Kıskanıyorum harekete geçiyorum :))
    E kitap zor zaman kurtarıcısı özellikle yağmur varsa :)

    YanıtlaSil
  2. önce sana maşallah.:)
    kitabın notunu almadım zira artık çok etkiliyor bu tür kurgular beni çıkamıyorum sonra içinden

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...