Sayfalar

7 Mar 2014

YEŞİL MERCİMEKLİ DÖVME SALATASI

Hayırlı cumalar...
Güzel güneşli bir günden merhabalar...
Yarın itibarı ile hava bozacak. 
O yüzden bugün güneşin tadını çıkartın....

Güzel, kolay, sağlıklı ve çok bereketli bir salata ile geldim bugün....

Evet nasıl güzel görünüyor.
Yeşil mercimek ve dövme yani aşurelik buğdayı seviyorsanız eminim bunu da seversiniz.


Malzemeler çok basit ve evinizdeki malzemelerle renklendirip çeşitlendirebilirsiniz...

MALZEMELER:
1 ölçü yeşil mercimek ( ben çay fincanı kullandım gayet bereketli oldu)
1 ölçü dövme (aşurelik buğday)
7-8 dal taze soğan 
5-6 yaprak kıvırcık
4 adet kornişon turşu
1 adet yeşil biber
sumak
nar ekşisi
tuz
kimyon
pul biber
Zeytin yağı

YAPILIŞI:

Yeşil mercimek ve dövmeyi yıkadıktan sonra ayrı ayrı haşlıyoruz.
Karıştırma kabına soğanları, kıvırcıkları ve biberi ince ince doğruyoruz.
Haşlanan malzemeleri ılıdıktan sonra karıştırma kabına alıyoruz.
İçine küçük küçük doğradığımız turşumuzu , sumağı, nar ekşisini, tuzu, kimyonu pul biberi ve yağı ilave edip güzelce damak tadımıza göre tatlandırıyoruz.
İsterseniz içine konserve mısır, maydanoz yada bunun gibi istediğiniz şeyleri ilave edebilirsiniz.
şimdiden afiyet olsun. 
Çok güzel olmuş ellerime sağlık :)))))

33 yorum:

  1. gülaycığım...ellerine sağlık afiyet olsun deneyeceğim...hayırlı cumalar....sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık Gülay'cığım. Bana enteresan salata olsun da bayılırım..:) ben de mercimekli yapıyorum tarifi bana özel ona biraz benziyor, belki yemek bloğu açarsam paylaşırım. Bu tarif sana aitse keşke bunları biriktirip bir yemek kitabı çıkartsan. Bilirsin İkizler insanının yayıncılık konusunda önü açıktır... Neden olmasın. Lolipoplu pankeklerin ve bir sürü tarifin var. Ben böyle düşünüyorum. Neden olmasın. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Teşekkürler ...
      AY bende salata çok severim hem doyurucu hem sağlıklı.
      Ama toplum olarak salatayı yemek den saymadığımız için hak ettiği yeri bulamadı bence :(
      Sanırım kırmızı mercimekle yapıyorsun. A o da çok lezzetli olur bak.
      Tarifler tam olarak bana ait diyebilirmiyim bilemiyorum. Sonuçta illaki bir yerlerden esinleniyoruz.
      Aklımız da kalıyor ve yapıyoruz. Arada sadece ölçüleri yada görüntüsünü değiştiriyoruz.
      Lolipop pancakleri pinterest de görmüştüm.
      Evet ikizlerin o yönü çok kuvetlidir. Ama ben kendimi o kadar görmüyorum ama beni o yere layık gördüğün için çok teşekkürler Handancım :)
      Sevgiler :)))

      Sil
  3. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefisssss görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraflar çok hoş. Ben nohutlu bir salata hazırlamıştım. İlk yayınladıklarımdandı. Onu da tavsiye ederim. Kışlalı Salatası. Közlenmiş kırmızı biberle ve taze nane uçurur. Eline sağlık. Afiyet olsun. Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım :)
      Bir de onu yapmak lazım :)
      Bende öptüm canım :)

      Sil
  5. valla ellerine sağlık arkadaşım:)
    bayılırım ben bu karışıma,tek tek de çok çok da olur.
    yaparım ben bunu
    mutluhaftasonu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ikisi de çok bereketli.
      Çay fincanı ile yaptım ölçüyü rahat rahat 4-5 kişi doyar ...
      Oooo afiyet olsun canım şimdiden :)

      Sil
    2. sen iyisin di mi,kitap okumaya kaptırdın kendini galiba?

      Sil
    3. Biraz kitap biraz film . Tembelliğin had saffasındayım :)

      Sil
    4. güzel güzel devam et:)))

      Sil
  6. elinize sağlık deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun şimdiden :)

      Sil
    2. teşekkürler :) ayrıca takibe aldığınız için de teşekkür ederim :)

      Sil
  7. mercimegin kirmizisini da yesilinide cok severim.yemegini haftada birgun mutlaka yapmaya calisiyorum cok faydali gercekten.
    bu yaptigin salatada en favori salatamdir.sende yazmissin yazinin sonuna misirsiz olmaz :)
    ellerine saglik arkadasim afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyorum ya salata yemekten sayılmıyor ama her öğün çeşitlendirilip nefis lezzetler çıkartabiliriz ...
      Çok sağol canım. Sana da afiyet olsun :)

      Sil
  8. Böyle salataları çok seviyorum,ellerine sağlık Gülaycım..nefis olmuş..

    YanıtlaSil
  9. oley oley. otçuyum sebzeciyim. yapçem. hava dün ne güzeldi bugün soğudu beee :)

    YanıtlaSil
  10. Yaa ben yemek yemiştim ama niye acıktım şimdi yine :) Harika besleyici bir diyet yemeği bu arada Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de böyle şeyler görünce acıkıyorum nedense.
      Çok teşekkürler canım...

      Sil
  11. ellerinize sağlık.çok leziz görünüyor. kadınlar gününüzü kutlarım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Sizin de kutlu olsun. Biraz geç oldu ama :)

      Sil
  12. Çok güzel görünüyo eline sağlık ablacım.ben pirinçle yapıyorum oda çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol baharcım. Evet pirinçli yedim ama bu daha yararlı diye bunu tercih ediyorum. Aman salata olsun yeter :)

      Sil
  13. ohhh..mis afiyetler olsun cnm

    YanıtlaSil
  14. ne dolu dolu bir yer burası sizi tebrik ederim çok şey alıyorum burdan.. bu salatayı da hemen denicem elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler esma. Afiyet olsun şimdiden...

      Sil
  15. ah ha bildiğim bişey yapmışsın :) çok yapar ve çok severim ayrıca içine keten tohumuda atıyorum (şifa niyetine) ellerine sağlık ve afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
  16. Keten tohumu hiç aklıma gelmedi .
    Biz çok seviyoruz.
    Misafirlerim de çok severek yer :)
    Sizede afiyet olsun canım :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...