Sayfalar

29 Kas 2013

NARLI KEK

 
Günaydın....
Bugünün tarifine uygun olsun diye kırmızı kırmızı oldum :)
Yoksa yeni yıla mı hazırlık ..
Yok yok tamamen narlı kek için..

 
Nasıl ama görüntü süper.
Tadı da inanılmaz güzeldi.
Hatta normalde bu kek vişneli bir kek tarifimdir.
İlerleyen zamanlarda onu da yapıp paylaşacağım.
Ama bu kekin bir özelliği var kaldıkça lezzetleniyor.
Tabi kalırsa :)

 
Kek çok güzel kabardı tadını da size anlatamam ama ..
Yapınca göreceksiniz :)
 
 
MALZEMELER:
 
KEK :
 
4 yumurta
1,5 bardak şeker
200 gr erimiş margarin ( ben 1/2 su bardağı sıvıyağ kullandım)
1 kahve fincanı nar suyu
2,5 bardak un
1 paket kabartma tozu
daha kırmızı olsun derseniz benim gibi kırmızı gıda boyası yaklaşık 10 damla
 
MUHALLEBİSİ İÇİN:
 
1/2 litre süt
1 kaşık un
1 kaşık nişasta
2 kaşık şeker
1 tatlı kaşığı margarin
 
 

 
YAPILIŞI:
 
Kek malzemelerini klasik kek yapar gibi çırparız.
Ununu da ilave ettikten sonra kırmızılığı yeterliyse daha gıda boyası ilave etmezsiniz
Ben kaç damla koyduğumu hatırlamıyorum çünkü karıştırdıkça ekledim.
Şöyle söylim küçük şişe gıda boyam vardı ve hala içinde çok az da olsa var.
Kırmızılığı yeterli ise o zaman yağladığımız kalıbımıza dökeriz.
İsterseniz yağlanmış fırın tepsisinde de yapabilirsiniz. Kare kare keser servis edersiniz...
Ben genelde keklerimi soğuk fırına veririm şimdiye kadar da kabarmadığı olmadı.
150-160 derecede kabarıp pişene kadar ki ortalama 45- 60 dakika sürüyor.
Keki fırına verdikten sonra :)
Bir kahve hazırlayın kendinize onu içtikten sonra muhallebimizi yapalım :)
Margarin dışındaki malzemeleri karıştırıp ocağa alalım.
Karıştıra karıştıra kaynatalım.
Kaynayıp altını kapattıktan sonra margarinimizi ilave edelim ve çırpalım.
Kek pişip fırından çıkarttıktan sonra muhallebiyi de arada karıştırarak ( kabuk bağlamasın) hafif ılıttıktan sonra kalıbından çıkartmadan keki muhallebiyi kekin üzerine döküyoruz.
Burada kelepçeli bir kalıp çok iş görüyor. En az 1 gece bekletin dolapta o zaman muhallebi daha kıvamlı oluyor. Nâr ile süsleyebilirsiniz. Yalnız şunu belirteyim nar bir süre sonra küflenmeye başlıyor ya yerken üstüne koyun yada koymayın.
Ben muhallebiyi üzerine koydum siz isterseniz arasına koyup süsleyin yada hiç koymayın sade olsun..
Tercih size kalmış.
Yalnız dediğim gibi kaldıkça daha da güzelleşecek..
Afiyet olsun...
 



20 yorum:

  1. Ellerine sağlık prensesim. Hergün bu kadar güzel şey paylaşırsan ben kıskançlıktan kudururum amaaaa. Elimden gelmiyor hiç. Oğretenim de yok. Senden oğrendiklerimi yapmaya karar verdim bakalım benimkiler nasıl olacak. Ellerinden yiyeceğim gunler de olacak insallah. Kırmızılımmm seni seviyorum, afiyet olsun. Operim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım .Eminim sen mutfağa girsen neler yapasrın .
      Haydi bakalım takıldığın yer olursa sorarsın ama her şeyi çok güzel yapacağına eminim :)
      İnşallah olacak canım tabi ki :)
      Bende seni seviyorum...

      Sil
  2. Ayy Gülaycığım herşeyden önce sen çok güzelsin hele kırmızı inanılmaz yakışmış ancak bu kadar olur. Kıskandım ben de kırmızı giyeyim bugün..:))
    Kek on numara görünüyor..
    Ellerine sağlık vallahi arkadaşım benim.
    Hayırlı Cumalar..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim :)
      3 kuruş fazla olsun ama kırmızı olsun dimi :)
      Tadıda on numara :)
      Çok öpüyorum...

      Sil
  3. Oooo değişik bir kek,hemde renk harika denemek lazım süper..Ellerinize sağlık gülay hanım :))

    YanıtlaSil
  4. Ne tatlı çıkmışsın fotoda..:) kırmızıda çok yakışmış.Keke gelince rengi ne hoş olmuş deniycem en kısa zamanda eline sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Aman ben bugün pek şımarırım. Bir şey değil artık o kırmızı bu kış yapışır bana başka renk giymem :)
      Sanada afiyet olsun şimdiden...

      Sil
  5. narlı kek miiii. valla mııı. ama bak çok heyecanlandım holeeeey yapıcam bunu. hergün nar suyu içiyom yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  6. offf enfes bişey bu ya.dibim düştü bak :) ilk duydum ve ne yalan diyim sevdim bu keki.tarifi aldım.ah birde şu narları ayıklamak olmasa :))
    bu arada ne şirinsin sen yaaa! kırmızı çook yakışmış.
    öptümm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmicek gibimi ama :)
      Vallahi ben sırf ayıklamamak için suyunu sıkıp kek yaptım :)
      Kimse duymasın ama laf aramızda...
      Sağol canımcım. Bende öpüyorum...

      Sil
  7. ayyy çok güzel gözüküyo canım gerçekten:) Hemen denicemm

    YanıtlaSil
  8. Harika görünüyor mutlaka denemem lazım ellerine sağlık.Foto da harika çıkmışsın :)

    YanıtlaSil
  9. ay ay ay muhtesem elıne sağlık

    YanıtlaSil
  10. offf of'!! neden ben bu postu rejime başladığımda görüyorummmm!!!!! :/
    nefis görünüyor dememe gerek var mı? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmemki İremcim :)
      Bana da hep öyle oluyor. Sanki gözümüze gözümüze sokar gibi ama değilmi :)
      Çok istiyorsan dene :)
      Yoksa ben senin yerine de yemiş olayım...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...