Sayfalar

10 Tem 2013

SEMİZOTU YOĞURTLAMASI

 


Bugün Mübarek Ramazanın 2. günü. İlk bir kaç gün özellikle bu sıcak havalarda zor geçebiliyor ama sonrasında kolaylaşabiliyor.
Dün ilk sahur ve ilk iftarımızı yaptık. Ben 12 senedir sahura kalkmıyorum Allah afetsin ama uyanır uyanmaz yemek yiyemiyorum. O yüzden çok zor bir şekilde kahvaltı alışkanlığı edindim. Artı yıllarca çalışınca sahura kalk, yat tam uykuya dalarken uyanma zamanı gelsin.
Çok ama çok zorlandım o yüzden sahura kalkmam ama sıcaklarda yanıma su alırım ve uyandıkça yada eşim uyandıkça mutlaka bana su içirir.

Allah razı olsun. Dün akşam hafif bir şeyler yapmak istedim.
Annemden gelirken getirdiğim doğal organik semizotlarını ne yapsam derken birazını yoğurtlama yaptım kalanını zeytin yağlı yemek yaptım. Bu akşama sebze yemeğim var yani.
Siz neler yaptınız benim dünkü menüm şuydu.
Şehriye çorbası
Semizotu yoğurtlaması
Adana usulu kısır ( Neverland of Dolly)
Söğüş domates , salatalık
Bulgur pilavı
Tavuk
Karpuz
Mısır
 
Mübarek Ramazan nasıl bereketli oluyor değilmi.
Şİmdi gelelim tarife . Çok zor bir tarif nasıl anlatsam bilemedim...

 
Burada mis gibi semizotları var. Güzelce yıkıyor ve saplarından yapraklarını ayıklıyoruz.
Yoğurtlamada çok sert olmasın diye böyle yaptım. Saplar çöpe gitmedi tabiki onları da yemeğe doğradım :)
İstediğimiz kadar yoğurtu bir kaba alıp tuzla çırpıp pürüzsüz yapıyoruz. İsterseniz sarmısak da koyabilirsiniz ama Zaten düşük tansiyonum var ve çok su içemeyeceğim. Tansiyonum daha çok düşmesin dedim ama sizin böyle bir sorununuz yoksa koyabilirsiniz.
Semizotunu yoğurda katıp karıştıralım. Ve servis sırasında isterseniz üzerine sızma Zeytin yağı ve biraz pul biberle süsleyebilirsiniz.....
 
Allah hepimizin orucunu kabul etsin inşallah.
Şeytana uydurmadan nefsimize de hakim olalım ve sadece yemekle oruç tutmamış olalım aynı zamanda bedenen , zikren ve fikrende nefsimize hakim olup orucumuzu tutalım...

2 yorum:

  1. Ne güzel dua Allah kabul etsin İnşallah fikren ve zikren de oruç tutmuş olalım kardeşim. Ben semizotu yoğurtlamasını çok çok severim sarmısak da koyarım. Aslında benim sarmısak kullanmadığım yer yok gibidir vallahi..
    Dünki iftar yemeğiniz ne kadar güzelmiş.
    Bizde dün iftarda
    yoğurt çorbası
    Etli biber dolması
    Mantar sote
    Çoban salata
    meyve vardı
    Ve bol bol da kahveeee
    Öldüm kahvesizlikten bütün gün..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah :)
      Ah ah benimde sarmısaksız yaptığım şey yok gibi ama dediğim gibi tansiyon zaten düşük :(
      Ooo Allah bereket versin sizimde sofranız çok güzelmiş.
      Zaten çok yapılmıyor inan azar azar yapıyorum ama yine de yenmiyor.
      Kahve içmedim onun yerine bol bol su ve soda içtim :)
      Bak aklıma soktun bu akşam inşallah kahve yapayım kendime...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...