Sayfalar

31 Tem 2013

FIRINDA PİLAV ÜSTÜ TAVUK

Çok ama çok kolay bir tarif.
Ama yemesi herkes için lezzetli olan bir tarif...
 
Fırında pilav üstü tavuk :)


 
Kişi sayısı kadar tavuk.
tavuğun gögüs hariç her tarafı olabilir.
tavuklarımızı haşlar ve kenarda bekletiriz.
Pirincimizi ıslatır yıkar ve süzdürürüz.
Ben küçük kare borcamda yaptım 2 bardak pirinç kullandım ve borcamda pişince tam geldi.
2 bardak ıslanmış süzülmüş pirincimi borcama koydum. üzerini düzelttim.
Pirincin üstüne de haşlanmış tavuklarımı koydum.
Hatta ben bu işlemi sabahtan yaptım. Tavuklar soğuduktan sonra ağzına streç film sardım ve pişirme saati için buzdolabında beklettim.
3 bardak tavuk suyumu da ayarlayıp dolaba koydum.
Böylece sadece pişirmesi kaldı :)
İftara yaklaşık 1 saat -1 saat 15 dakika önce fırına verirseniz pişme ve yeme soğukluğuna gelmesi tam olacak.
Zamanı geldiğinde borcamı ve tavuk suyumuzu alırız.
Ben tavuk suyunun içine 2 tatlı kaşığı dolusu tuz attım ve tam yeterli oldu.
Tuz erisin diye biraz karıştıralım ve pirincimizin üzerine yavaş yavaş dökelim.
Tavukların üstüne biraz karabiber ve köri ilavesi yaptım ve fırına verdim. Orta hararette olsun fırın ve sadece alt bölümü çalışsın.
Şayet böyle bir seçeneğiniz yoksa tepsinin ağzına aleminyum folyo kapatın yoksa üstte kalan pirinçler kıtır kıtır oluyor :)
Uzun zamandır yapmamıştım.
fırına verdim bekliyorum.
Yetişecekmi yetişmeyecekmi diye.
10 dakika geçti pirinçlerde tık yok.
15 dakika yok.
İçim içimi yiyor pişecekmi diye:)
Sonra soframı hazırlamaya başladım ne kadar zaman geçti bilmiyorum ama bir baktım tam olmuş :)
Hani başında bekleyince olmazya inanın öyle :)
Biraz daha zaman varsa fırını kapatıp içinde bekletin pirinç çeksin. hemde hemen soğumamış olur.
Hem size hem çocuklara hemde misafirerinize göre çok güzel çok lezzetli bir tarif....

2 yorum:

  1. Off off..Kim sevmez pilav üstü tavuğu..ellerine sağlık canımm.nefis görünüyor..Yarınki yemek hazır..]]

    YanıtlaSil
  2. Sevmeyen yoktur.
    Özzelikle fırında olunca saatlerce kavurmak için uğraşmayacaksın. Ver fırına gitsin :)
    Afiyet olsun şimdiden:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...